בסוכנות היהודית הגיבו הבוקר (ראשון) לביקורת שקיבלו מחברי הכנסת החרדים, לאחר שנודע כי היו"ר הנבחר דורון אלמוג לקח חלק בוועידת התנועה הרפורמית. גורם בסוכנות היהודית מסר ל"מעריב" כי "השתתפותו של אלמוג לא הייתה מתוכננת ברמה האסטרטגית. התזמון היה מתאים, הוועידה התקיימה זמן קצר אחרי שאלמוג נבחר". 

"הקשר של דורון אלמוג לתנועה הרפורמית הוא ארוך שנים ואותנטי. טוב שהוצבו קווים ברורים מהרגע הראשון: הסוכנות היא של כל היהודים, כולל כולם, והיו"ר לא חושש ולא מסתיר ולא מדיר אף אחד", הוסיף אותו גורם.

האלוף במיל׳ דורון אלמוג ויעקב חגואל (צילום: באדיבות הסוכנות היהודית)
האלוף במיל׳ דורון אלמוג ויעקב חגואל (צילום: באדיבות הסוכנות היהודית)

כאמור, היו"ר הנבחר לקח חלק בוועידה של התנועה הרפורמית, שם נשא דברים ואף סיפר כי בתו עלתה לתורה בגיל 12 בבית כנסת של התנועה. אלמוג סיפר כי תמונתה של הנערה מרגע עלייתה לתורה עדיין תלויה בביתו.

נציין כי המינוי צריך לעבור אישור של מליאת חבר הנאמנים (מתכנסים בירושלים ב-10 ביולי). רק אחרי שהם יצביעו אלמוג יתחיל את הקדנציה באופן רשמי. על פי הערכות, אלמוג רוצה להכנס לתפקיד בראשון בספטמבר.

יאיר לוטשטיין , יו"ר התנועה הרפורמית בישראל הגיב לדברים ומסר: "בוועידת התנועה הרפורמית, שהתקיימה בסוף השבוע האחרון השתתפו אלפי חברי הקהילות הרפורמיות בארץ, לצד משלחת של מנהיגי ומנהיגות התנועה הרפורמית בתפוצות. בין אנשי הציבור שהגיעו היו הרב הח"כ גלעד קריב-ממנהיגי התנועה  הרפורמית, שר התפוצות נחמן שי, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל וחבר הכנסת אלון טל. נשיא המדינה שלח ברכה חמה מצולמת לבאי ובאות הוועידה, גם יו"ר הסוכנות היהודית הנכנס דורון אלמוג כיבד אותנו בנוכחותו.  המתקפות על השתתפותו של אלמוג בוועידה בה השתתפו אלפים ישראלים ואשר עם ערכיה מזדהים מאות אלפי ישראלים המשתייכים לזרם המרכזי ביהדות זמננו, מעידה יותר מכל על צרות האופקים והעדר הבנה מוחלט של תפקידה של הסוכנות היהודית ושל ערכי היסוד של מדינת ישראל.
התנועה הרפורמית תמשיך לפעול למען שוויון וחופש דת בישראל, ולמען חיזוק הקשר בין מדינת ישראל לזרמים הליברליים בתפוצות".