חבר הכנסת והשר לשעבר אמיר אוחנה (הליכוד) התראיין אצל גדי נס ב-104.5FM ודיבר על השבוע הפוליטי הקרוב שצפוי על חברי הכנסת, לקראת מה שנראה כמו האפשרות שהליכוד יעלה ברביעי הקרוב את הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח הראיון נשאל אוחנה האם תהיה בקרוב ממשלה חלופית או ממשלת מעבר בראשות יאיר לפיד, והשיב כי הדבר תלוי בקואליציה. "אם יחליטו שהולכים לבחירות, נלך לבחירות - אם יחליטו שהולכים על ממשלה חלופית ימנית ולאומית בראשות בנימין נתניהו, זה אפשרי", אמר, "שום דבר לא סגור עם אורבך. אנו רואים אותו בקשיים גדולים, מבחינתו הוא כבר חצה את הרוביקון אבל הוא מתקשה לעשות את הצעד הנוסף, הצעד שיהפוך אותו לגיבור הימין, ויפרק את הממשלה הרעה הזאת. זה תלוי בו, צריך לעשות ולא רק לדבר, זה ההבדל שבין מנהיג לבין עוד מישהו עם כאב בטן".

על סיכומים אפשריים עם חברי הכנסת מטעם מפלגת ימינה, אמר אוחנה ש"אפשר להיכנס לרזולוציות של מי ישוריין ומי לא, אבל אין הבטחות לאף אחד. במקומות שעומדים בעלי תשובה, אפילו צדיקים גמורים לא עומדים בהם, אבל צריך לחזור בתשובה ולעשות מעשה - כמו שעשה שיקלי וכמו שעשתה סילמן. זה חשוב יותר מאיזה תפקיד ואיזה שיריון". עוד הוסיף, "השאלה היא, באיזה דפי היסטוריה הם רוצים שיזכרו אותם. בסופו של דבר, אדם צריך לחיות עם מצפונו עד יומו האחרון. לדוגמא, יש תרופה לכאבי הבטן של איילת שקד - הרי אם הממשלה הזאת גורמת לכל כך הרבה כאבי בטן, אפשר פשוט לפרק אותה".

לעניין האימרה כי הממשלה מתפקדת מצוין והקואליציה לא, טען חבר הכנסת: "אין דבר כזה ממשלה בלי קואליציה. אנו רואים פרק זמן קצר מאוד עד שהממשלה הזאת תיפול, ומי שתפיל אותה זו תהיה כנראה הקואליציה. הרי מדובר בממשלה שהיא רעה מאוד לישראל ושהיא נבחרה על קולות הימין. לכן, צריך לחזור לימין ולתקן".

בנושא הפשיעה במגזר הערבי חבר הכנסת מהליכוד אמר שהממשלה הנוכחית לא טיפלה בבעייה. "אחרי סוף השבוע הקשה מאוד שהיה לנו, להפך, נראה שהפשיעה מרימה את ראשה. אני לא זוכר מקרים כאלה בשנה שבה הייתי השר לביטחון הפנים. עם זאת, לא צריך להתייאש - יש קושי ואתגרים, אבל אנו יכולים להתמודד איתם". 

לסיכום, הוסיף אוחנה: "זו ממשלת גניבת הקרדיטים. הרי בשנה אפשר להביא לצמיחה? אם לא הכלכלה האיתנה שאנחנו הורשנו להם, האם הם היו שורדים יום אחד? לא, הגיע הזמן לשים לזה סוף. בשטח ובסקרים, אנו רואים שהליכוד מתחזק מאוד. זאת, כאשר תקווה חדשה וימינה לא עוברות את אחוז החסימה. אם בנט חושב שאנשי המחנה רק לא ביבי יצביעו לו שוב - הוא טועה. הם עשו בו שימוש כקוף קרקס מאולף - אידיוט שימושי. עכשיו אומרים שהם רוצים להתאחד, אבל שש ועוד שש לא שווה 12. שש ועוד שש שווה אולי ארבע".