הנשיא יצחק הרצוג שוחח היום (ראשון) עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. זאת ברקע האיומים האיראניים לפגוע בישראלים השוהים באיסטנבול והחמרת אזהרת המסע

מבית הנשיא נמסר כי הרצוג הודה על המאמצים לסיכול פעולת טרור על אדמת טורקיה. עוד נמסר כי בשיחה הדגישו השניים את התרומה הגדולה של שיתוף הפעולה לאמון הנבנה בין הממשלות והעמים, וכי הרצוג הדגיש כי טרם הוסר האיום ויש להמשיך במאמץ המשותף לסיכול הטרור.  השניים הסכימו להמשיך ולפעול לטובת השלום והיציבות במרחב באמצעות דו שיח פתוח ורציף.

כזכור, המטה לביטחון לאומי קרא לישראלים לצאת מהעיר איסטנבול ולשוב לארץ, לאור הכוונה של גורמי טרור איראנים לפגוע בהם. גורמי ביטחון מסרו אמש כי הישראלים שהקשיבו להנחיות ונשארו בחדרים בבתי המלון, הצילו את חייהם, כך דווח בחדשות 12. עוד דווח כי לא היה מדובר בניסיון אחד, אלא בשורה של ניסיונות לפיגוע.

שר הביטחון בני גנץ התייחס למצב המתוח באיסטנבול ואמר: "אני קורא לכלל הישראלים הנמצאים בטורקיה להישמע להנחיות גורמי הביטחון. ישראל פועלת לסיכול הניסיונות האיראנים לבצע פיגוע, ונערכת להגיב בעוצמה מול כל פגיעה באזרחי ישראל - בכל מקום". אמש, גורמי הביטחון הרלוונטיים, בידיעת ראש הממשלה נפתלי בנט, ערכו הערכת מצב לגבי ביטחונם של הישראלים בטורקיה.

במקביל לכך, שר החוץ האיראני שוחח היום עם מקבילו הטורקי. ממשרד החוץ בטהרן נמסר כי השניים דנו בקשרים בין טהראן לאנקרה ובמספר סוגיות אזוריות. עוד נמסר כי שר החוץ הטורקי הביע תקווה כי המשך היחסים בין המדינות ישפר את היחסים הבילטרליים ויגדיל את שיתוף הפעולה ההדדי.