לאחר שבועות בהם לא שוחחו, שרת התחבורה מרב מיכאלי (העבודה) ויו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת מיכאל ביטון (כחול לבן) נועדו היום (ראשון) במשרד התחבורה ודנים בנושא הרפורמה בתחבורה הציבורית. ל"מעריב" נודע כי הפגישה הייתה באווירה טובה, והשניים שוחחו ארוכות על כלל הסוגיות שעלו בוועדת הכלכלה לאורך השנה האחרונה, כולל פתרונות נקודתיים לסוגיות רבות. בסוגיית הרפורמה בתחבורה הציבורית עלו הצעות לפתרון מכל צד, שאינן מתכנסות לעת עתה לפתרון מוסכם. כמו כן סוכם, כי על אף שהפערים לא קטנים בשלב זה, ייעשו בימים הקרובים מאמצים למציאת פתרונות נוספים.

מההסתדרות הלאומית המובילה את מאבק הנהגים והנהגות נמסר בעקבות פגישת מיכאלי וביטון: "מיכאלי הרימה לרגע את הראש מהטיקטוק. אנחנו קוראים לביטון לנצל את הזדמנות הפז הזאת ולא לוותר על תנאי הנהגים בתחבורה הציבורית. קריסתה והפקרתה של התחבורה הציבורית חייבת להיפתר מידית".

בשבוע שעבר הודיע ביטון כי הוא חוזר להצביע עם האופוזיציה, למעט הצעות אי אמון ותקנות הנוגעות ליהודה ושומרון, עליהן יצביע יחד עם הקואליציה. בסביבתו של חבר הכנסת טענו כי הסיבה לכך היא חוסר שביעותו מכך ששרת התחבורה לא הגיעה לדיונים עם ראש הממשלה נפתלי בנט בנושא מחירי התחבורה הציבורית שהתייקרו, ולא קידמה את הנושא בשבועיים שהוקצו לכך.

על פניו נראה כי ביטון כיבד את בקשת ראש הממשלה בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החוץ יאיר לפיד והמתין שבועיים, אולם לא נמצא פתרון ושרת התחבורה התבצרה בעמדתה, למרות שבמשרד האוצר היו מוכנים לדון בדברים. "אם העניים צריכים לחכות, אז שהחוקים גם יחכו", אמר ביטון.

ביום חמישי שוחח ביטון עם סיון כהן וגדעון אוקו בתכניתם ב-103FM והדף את ההאשמות לפיהן הוא פועל לפגיעה בקואליציה, כמו גם דיבר בגנותה של הרפורמה בתחבורה הציבורית, שלדבריו אין לה הצדקה: "איזו הצדקה יש להעלות מחיר של אוטובוס בדימונה ב-170%? לא אאפשר לרפורמה להיות מיושמת במחיר הזה".