חבר הכנסת שמחה רוטמן יצא הבוקר (שני) נגד שגריר אוקראינה בישראל  יבגן קורניצ'וק, לאחר שאתמול השגריר תקף את ישראל וטען כי אינה מספקת סיוע מספק לפצועים שהגיעו מאוקראינה. ח"כ רוטמן פרסם היום ציוץ ברשת הטוויטר נגד השגריר וכתב: "כל יום שהשגריר האוקראיני עדיין בישראל הוא ביזיון של הממשלה. יש מקרים שבשבילם המציאו את המושג הדיפלומטי, "זפת ונוצות", זה בהחלט המקרה".

ציוצו של רוטמן הגיע כאמור לאחר שהשגריר ביקר את ישראל וטען כי אינה מסייעת מספיק למדינתו. "אוקראינים רבים איבדו חלקי גוף במתקפות הרוסיות. ישראל היא מעצמה בינלאומית בתחום הפרוטוזות. אנחנו מצפים מממשלת ישראל שתעשה את הדבר המוסרי הנכון ותסייע לאוקראינים רבים לחזור ללכת. אין הצדקה לעיכוב המתמשך של הסיוע בתחום הומניטרי זה", צייץ השגריר מחשבון השגרירות הרשמי של אוקראינה בישראל.

אין זו הפעם הראשונה בה השגריר תוקף את ישראל וטוען כי היא אינה מסייעת למדינתו מאז החלה הפלישה הרוסית ב-24 בפברואר. מוקדם יותר החודש טען קוניצ'וק כי ""בעוד שרוסיה שוחטת את אזרחינו – ממשלת ישראל נשארת ב"אזור הנוחות שלה" ונמנעת מלהגיש לאוקראינה עזרה הגנתית מינימלית. אנחנו מבקשים מישראל כלי הגנתי בדמות "כיפת ברזל" וכלים הגנתיים דומים. כפי שישראל מגינה על תושבי עוטף עזה מירי החמאס – אנחנו חייבים להגן על אזרחינו – נשים, ילדים וגברים מפני הפגזות שטובחות בהם".