יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הורה היום (שני) לגנוז קמפיין חריף שתכננו פעילי הר הבית לפרסם נגד יו"ר ש"ס אריה דרעי, לאחר האמירות שהשמיע נגדו הרב הראשי יצחק יוסף. הקמפיין שנגנז תקף את דרעי לאחר שבמוצאי שבת התבטא הרב יוסף בשיעורו השבועי נגד בן גביר, כינה אותו בקריאת גנאי, ותקף אותו על כך שהוא עולה להר הבית.

פעילי הר הבית שהתקוממו על פרסום הדברים תכננו לפרסם מודעות ענק בכלי התקשורת הגדולים עם הכיתוב "אריה דרעי, לא שכחנו את אוסלו" ותמונתו של דרעי. בן גביר שלא הסכים לפרסום הדברים אמר כי מדובר בחציית קו אדום וכי "אסור לנו לפלג את הגוש וליצור מלחמות פנימיות".

לדברי בן גביר, "זה נכון שיש פוליטיקאים שלחוצים ממספר המנדטים שעוצמה יהודית מקבלת בכל סקר ומהפופולריות האדירה שלי ברחוב, אבל הדרך להתמודד איתם היא לא לערוך קרבות פנימיים שיזיקו לכל הימין. המטרה שלנו היא להשיג 61 מנדטים ואת ניצחון הימין, ואנחנו צריכים להיות ממוקדי מטרה ולהתנהל באחריות".

אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כאמור, הרב הראשי יצחק יוסף תקף את חבר הכנסת על כך שעלה להר הבית, כינה אותו "אהבל" ואמר כי מדובר בחילול ה': "מתסיס את הרוחות ועובר על צו של גדולי ישראל - להתרחק ממנו ומהדברים האלו". 

ככל הנראה, המתקפה על בן גביר מגיעה שלא במקרה. ‏על פי גורמים במערכת הפוליטית, סקר פנימי מקיף שבוצע לאחרונה, מראה כי קרוב ל-20% ממצביעי ש"ס היום נוטים להצביע לציונות הדתית ומדגישים כי המניע העיקרי לשינוי הוא איתמר בן גביר שמופיע ברשימה זו.

אותם גורמים מזכירים כי גם ביהדות התורה מודאגים מזליגת קולות לבן גביר. התופעה המוכרת בכמה מערכות הבחירות האחרונות, ועל כן בן גביר מותקף גם בעיתונות החרדית המזוהה עם יהדות התורה.