החל הקמפיין הפוליטי? בבוקר שלמחרת ההודעה הדרמטית של ראש הממשלה ושר החוץ בדבר פיזור הכנסת וההליכה לבחירות, התראיין הבוקר (שלישי) שר הבריאות, ניצן הורביץ, בגל"צ וניסה להסיר אחריות ממפלגתו באשר לחוסר ההצלחה של הקואליציה להמשיך להתקיים.

"אף חבר של מרצ כולל ג'ידא רינאווי זועבי לא איים בפירוק הממשלה, ובכך שיצביע בעד פיזור הכנסת", ציין שר הבריאות. הוא האשים את חברי מפלגת ימינה בחוסר רצון לשיתוף פעולה אמיתי, ואמר כי "מרצ לא אשמה בפירוק הממשלה. מי שדחף לכך אלה מספר חברי כנסת בימינה שלא יכלו לשאת את השותפות איתנו ועם הערבים".

הוא התייחס לאפשרות כי מרצ לא תעבור את אחוז החסימה, והציג תחזית אופטימית: "גם בבחירות האחרונות היו כל מני תחזיות שחורות כאלה - והכפלנו את כוחנו. מרצ הוכיחה את עצמה לאורך שנים רבות במבחנים ובמשברים". הורוביץ גם הביע תמיכה באיחוד רשימות עם מפלגת העבודה ואמר כי "נכון לעשות זאת - צריך מפלגת שמאל ציונית סוציאל-דמוקרטית".

כאמור, אתמול בשעות הערב הודיעו ראש הממשלה ושר החוץ על פיזור הכנסת, ועל כניסתו של לפיד למשרד ראש הממשלה בתקופת ממשלת המעבר. "החלטנו לפעול לפיזור הכנסת והליכה לבחירות תוך שמירה על האינטרס של מדינת ישראל. בניגוד לאופוזיציה, שהפכה את ביטחון ישראל לכלי פוליטי, לא הסכמתי ששיקול פוליטי ישפיע על הביטחו", אמר בנט בהודעתו המשותפת עם לפיד.

שר החוץ, יאיר לפיד, הוסיף: "אני מודה לבנט על האחריות שהוא מגלה. מודה לך על האחריות, אני אוהב אותך. רה"מ בנט צעיר ממני, הוא מנהיג ישראל חשוב ואמיץ. גם אם יוצאים לבחירות האתגרים שלנו כמדינה לא יכולים לחכות - יוקר המחייה, איראן, חיזבאללה, הכוחות שמאיים על ישראל להפוך אותה ללא דמוקרטית".