לאחר ההודעה הדרמטית: גורם אמריקאי התייחס הבוקר (שלישי) לבחירות העתידיות במדינה, ומסר כי "ישראל היא שותפה אסטרטגית ודמוקרטיה של ארה"ב, ואנו מכבדים את התהליכים הדמוקרטיים שלה". הגורם הדגיש כי ביקור הנשיא ג'ו ביידן בחודש הבא יתקיים כמתוכנן.

ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד צפויים להיפגש לתיאום הפרטים הטכניים של הליכה לבחירות. זאת, לאחר שהודיעו אמש על תמיכתם בפיזור הכנסת לאור התסבוכת הפוליטית אליה נקלעה הקואליציה. 

לאחר ההודעה הדרמטית: איזו מפלגה מתחזקת, ומי לא עוברת את אחוז החסימה? | סקר

"סכנה פוליטית ממושכת": תגובות העולם לדרמה הפוליטית בישראל

כאמור, ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר החוץ, יאיר לפיד, סיכמו אמש להביא את הצעת החוק לפיזור הכנסת לאישור המליאה בשבוע הבא. לאחר אישורה תתבצע הרוטציה בין בנט ללפיד. רה"מ אמר: "עומדים ברגע לא קל אבל בהבנה שקיבלנו החלטה נכונה".

ההחלטה של הצדדים נמסרה לאחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציעה ולאחר שרה"מ בנט עדכן את ראשי המפלגות של הקואליציה. בתוך כך, מקורביו של חבר הכנסת, ניר אורבך, מסרו לוואלה!: ״הוא הודיע היום לבנט באופן ברור וחד משמעי שהוא מצביע שבוע הבא בעד פיזור הכנסת. בנט הפנים והלך על המהלך הזה .זאת האמת״.

כזכור, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ינחת בישראל ב-13 ביולי בערב לביקור של כ-40 שעות, כך הודיע הבית הלבן. זאת, כחלק ממסע במזרח התיכון. בהודעת הבית הלבן נכתב כי מטרת הביקור היא: "לחזק את מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ולשגשוגה של ישראל".

במסגרת ביקורו בישראל, ביידן ייפגש עם ראש הממשלה בירושלים ועשוי לערוך גם פסגה וירטואלית עם מנהיגי הודו ואיחוד האמירויות. בהמשך צפוי לערוך סיור בסוללת כיפת ברזל הממומנת בחלקה על ידי ארצות הברית. כמו כן, ביקורו יתרחש במקביל לפתיחת משחקי המכביה והוא צפוי להיפגש עם חלק מהמתמודדים.