ישראל הולכת לבחירות: יממה לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד החליטו להעלות את החוק לפיזור הכנסת במליאה, המערכת הפוליטית מתכוננת לקראת מערכת בחירות חמישית, תוך שלוש שנים. על כך, שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שוחח עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM והתייחס לחשיבותה של מפלגה ערבית בקואליציה: "יש יתרונות שישנה מפלגה ערבית". כמו כן, סיפק תשובה לגבי ההצטרפות של תקווה חדשה לממשלה חלופית.

בפתח דבריו, נשאל האם סיעתו, תקווה חדשה, תרוץ בסיעה עצמאית בבחירות: "כן, אנחנו מפלגה שדווקא למרות שהיא מאוד חדשה, קיימת רק שנה, הספיקה להכות שורשים גם הפוליטיקה הישראלית. אנחנו סיעה שתסתכלת על מה שקורה בכנסת במשך כל השנה הזאת למרות כל הניסיונות ידענו לעמוד כאיש אחד, לא היו אצלנו עריקים, כולנו יודעים לעבוד ביחד".

שר השיכון זאב אלקין במליאת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)
שר השיכון זאב אלקין במליאת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)

"אנחנו גם מפלגה שבמחקרים שנעשו הוכח שאנחנו עומדים באחוז הכי גבוה של מימושים של הסכמים קואליציוניים שלנו והבטחות הבוחר שלנו. לכן, יש לנו עם מה לבוא לבוחר עם אלטרנטיבה מאוד ברורה - מפלגת ימין מרכז ממלכתית שהולכת ברוח של בגין ושמיר ולא משועבדת לאינטרסים של איש אחד. אנחנו כרגע לא עוסקים באיחודים, אנחנו רצים עם תשתית שיש לנו, עם דברים שאמרנו וביצענו", הוסיף.

בהמשך, נשאל האם הצהרתו של שר המשפטים, גדעון סער, טעה כאשר החליט להפוך את תקנות יו"ש "לקו פרשת המים" של הממשלה. אלקין השיב: "זה לא מה שנתן דחיפה לכדור השלג, אנחנו הזהרנו ובדיעבד צדקנו, הזהרנו שהתנהלות חסרת אחריות של חלק מחברי כנסת בקואליציה תביא לזה שבסוף היא תתפרק וזה לצערי בדיוק מה שקרה אחד לאחד. לא אנחנו הפלנו את הממשלה, אלא חברי כנסת שכל אחד החליט בתורו שהוא עושה מה שבראש שלו, בסוף זה הוביל לפירוק".

גדעון סער (צילום: מרק ישראל סלם)
גדעון סער (צילום: מרק ישראל סלם)

"אנחנו כאמור היינו סיעה שלא רק עמדה בכל בפיתויים והביאה להקמה של הממשלה הזאת, הרי לגדעון סער הוצע להיות ראש ממשלה ולי הוצע כל מה שאתה רוצה, וידענו לעמוד בפיתויים האלו ולהקים את הממשלה, לתחזק אותה במשך שנה בתנאים בלתי אפשריים, הזהרנו את השותפים שלנו שאם הם לא יעשו סדר במפלגות שלהם זה יוביל לקריסה ולצערנו זה קרה", הוסיף.

לאחר מכן, השר אלקין התייחס להחלטה של נפתלי בנט לפזר את הכנסת: "הדיבורים האלו על הפרישה של רינאווי וזועבי היו במשך שבועיים אבל הם לא הוכיחו את עצמם, פרישה לא הייתה ולכן אני מניח שבנט שמע מאורבך מה הולך לקרות ממילא בשבועיים הרובים ולכן הסיק מזה מסקנות, אני לא יודע לא הייתי חלק מהשיח, אבל בסוף כל מי שנדנד את הספינה הוא בסוף נושא באחריות לפירוק הממשלה. אנחנו מהסיעות בכנסת שהוכיחו שהם יודעים לעבוד יחד בלי מורדים ובלי התנהלות חסרת אחריות".

לדבריו של השר אלקין, "יש יתרונות שישנה מפלגה ערבית". השר אמר כי "'רע"מ טענה אני לא מייצגת את האינטרס הפלסטיני אלא אותי מעניין אינטרס כלכלי חברתי של ערביי ישראל', יחד עם זה הייתי מעדיף שמפלגה כזאת לא תהיה אבן הכרחית לקואליציה אלא תוספת כדי שלא תהיה תלות בהם בנושאים שבהם הם כן זייפו בהצבעות. אבל בסופו של דבר כרגע השאלה שעל הפרק היא תהיה אחרת - אנחנו כרגע בניסיון של נתניהו עם השותפים שלו להגיע ל-61".

יש התכנות לממשלה חלופית בכנסת הזו?
"אין התכנות. לא נלך עם נתניהו ובסופו של דבר גם הוא לא רוצה שום ממשלה חלופית, זה הכול מצג שווא. הוא רוצה בחירות כדי להגיע ל-61 שיאפשרו לו להימלט מבית המשפט. זה מה שהיה לאורך כל הדרך, בגלל זה הוא פירק את הממשלה עם גנץ רק בגלל החלום הזה של להגיע ל-61 ולשנות פה סדרי עולם. בבחירות האלה זה מה שיהיה על הפרק. הסיבה היחידה שהוא לא הגיע ל-61 בבחירות הקודמות זה אנחנו. אם לא שישה מנדטים של תקווה חדשה, ועל זה כולם מסכימים, נתניהו היה מקים ממשלה".

אתה שותף לתחושה שהסיכוי של נתניהו הפעם טוב יותר?
"הוא אמן תעמולה את זה אי אפשר לקחת ממנו, במשך שנים הוא היה ראש ממשלה והחקיקה מחמירה בנושא של הפשיעה הלאומנית במדינת ישראל הועברה דווקא בשנה שאנחנו היינו פה. הוא במשך שנים נשבע אמונים לרמת הגולן רק החלטה על השקעה של כמעט מיליארד שקלים. עברה בתקופה שלנו ואפשר עוד להמשיך אתה רשימה, היא דיי ארוכה. מדברים עלינו כשממשלת שמאל, אני שר השיכון הראשון אולי ב-20 השנים האחרונות שאין לי כרגע יחידת דיור אחת מעוכבת לשיווק בירושלים או באיו"ש. כל יחידות הדיור שהיו קיבלתי והוצאתי לשיווק", סיכם.