יממה לאחר ההודעה על קידום הצעת חוק פיזור הכנסת והליכה לבחירות חמישיות בתוך שלוש שנים, הערב (שלישי) התפרסמו בשלושת הערוצים 11,12 ו-13 סקרי מנדטים, אשר כולם מצביעים כי המגמה הפוליטית בתמונת הגושים רחוקה מלקבל הכרעה. למרות זאת, בסקרי המנדטים עלו תסריטים שונים, בהם גם אחד שחזה כי ראש הממשלה נפתלי בנט יכול להגיע ל-13 מנדטים, אם ירוץ לצד שר המשפטים גדעון סער.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

סקר רשת 13: הליכוד בראשות בנימין נתניהו עם 35 מנדטים, יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 22. הציונות הדתית עם 9 מנדטים וש"ס עם 8. כחול לבן ויהדות התורה עם 7 מנדטים כל אחת.  הרשימה המשותפת זוכה ל-6 מנדטים, בעוד העבודה וישראל ביתנו מחזיקות ב-5 כל אחת. מר"צ, רע"מ, תקווה חדשה וימינה עם 4 מנדטים כל אחת. מבחינת הגושים: גוש נתניהו זוכה ל-59 מנדטים, בעוד מפלגות הקואליציה ל-55 מנדטים. 

עוד עלה מהסקר כי בנט וסער יחדיו מגיעים ל-13 מנדטים. בסיטואציה הזו, רע"מ לא עוברת את אחוז החסימה והליכוד יורדת ל-34 מנדטים. בנוסף, על פי הסקר, 51% מהמשיבים מאמינים כי על בנט לפרוש מהחיים הפוליטיים. 

עוד עולה מהסקר כי בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין בנימין נתניהו לנפתלי בנט 48% מהנשאלים מעדיפים את נתניהו בראשות הממשלה 26% מעדיפים את נפתלי בנט. באותה השאלה, בין נתניהו ללפיד, 51% מעדיפים את נתניהו ואילו 30% את לפיד. כמו כן, בתשובה לשאלה האם ילכו להצביע בבחירות הקרובות: 59% מקרב המצביעים ענו בטוח שכן, 21% ענו בסבירות גבוהה כן ו-6% ענו בטוח שלא.

סקר כאן 11: הליכוד ממשיכה להוביל בגאון את הרשימה, כאשר על פי הסקר היא זוכה ל-36 מנדטים, יש עתיד מאחוריה עם 21. מיד לאחר מכן, כחול לבן בראשות בני גנץ עם 9 מנדטים, הציונות הדתית של איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' עם 9 מנדטים גם כן.

המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה זוכות ל-8 מנדטים ו-7 מנדטים בהתאמה. הרשימה המשותפת והעבודה מקבלות 6 מנדטים כל אחת.  ימינה וישראל ביתנו קרוב לתחתית עם 5 מנדטים, כאשר תקווה חדשה ורע"מ סוגרות אותה עם 4 מנדטים כל אחת. מרצ זוכה ל-2.4% בלבד מהקולות ולא עוברת את אחוז החסימה.  מבחינת הגושים: גוש נתניהו זוכה ל-60 מנדטים, בעוד מפלגות הקואליציה ל-54 מנדטים. 

סקר חדשות 12 קבע כי הליכוד נשארת חזקה עם 36 מנדטים, יש עתיד עם 20, כחול לבן עם 9 כמו גם הציונות הדתית. ש"ס שומרת על כוחה עם 8, יהדות התורה עם 7. העבודה עם 6 מנדטים, כאשר ישראל ביתנו והרשימה המשותפת עם 5 מנדטים כל אחת. מרצ, תקווה חדשה, רע"מ וימינה עם 4 מנדטים כל אחת סוגרות את הרשימה. בתמונת הגושים: גוש נתניהו עם 59, מפלגות הקואליציה עם 55.

לעומת זאת, בריצה משותפת של לפיד ובנט, הרשימה המאוחדת תזכה ל-26 מנדטים, אך תקווה חדשה לא תעבור את אחוז החסימה. כמו כן, במידה ובנט מחליט לא לרוץ עם ימינה, המנדטים של שלוש מפלגות עולים: יש עתיד מקבלת 2 מנדטים ועולה ל-22, כחול לבן מטפסת ל-10 וישראל ביתנו ל-6.

בנוסף, בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו ממשיך להיות המועדף הפופולארי ביותר עם 47%, הן בהתמודדות ישירה מול בנט (23%) או מול לפיד (31%) וגנץ (26%). 57% מהמשיבים ענו כי עדיף ללכת לבחירות, בעוד 32% העדיפו ממשלה חלופית בכנסת ה-24 בראשותו של נתניהו.