ברקע ההליכה לבחירות וההצבעה בקריאה טרומית על החוק להתפזרות הכנסת, שוחח היום (רביעי) יו"ר סיעת "כחול לבן" ח"כ איתן גינזבורג עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על האפשרות שהסיעה תצטרף לממשלה חלופית עם "הליכוד". לדבריו, אפשרות זו אינה רלוונטית משום שיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו "הפר את ההסכם הקואליציוני". בנוסף הביע את דעתו בנוגע לאפשרות שהרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יצטרף ל"כחול לבן".

בראש ובראשונה אמר גינזבורג לבן כי הם נתנו אמון מלא בנתניהו, אבל הוא בתגובה בזבז את האמון שנתנו בו. "דווקא בתקופה הכי קשה שהייתה ממשלת חירום עם הקורונה, בסוף הוא הפר את ההסכם והעדיף ללכת לבחירות בכדי שגנץ לא יהיה ראש הממשלה, וצריך להגיד את האמת. אנחנו את האמון בנתניהו כבר נתנו, והתאכזבנו. סיימנו איתו. הוא פגע בממלכתיות, ופגע פגיעה אנושה בדמוקרטיה, שקשה לשקם אותה".

עוד הוסיף: "הוא רוצה להקים ממשלה עם בן גביר, שלמרות הניסיונות שלו להצטייר ממלכתי ולהפיל את הציבור בפח, הוא אדם קיצוני ומסוכן שמאמין בתורה של כהנא. הדבר האחרון שבראש מעייניו זו מדינת ישראל, היהדות והדמוקרטיות שלה, ולכן אני לא יכול לשבת עם קיצוניים כאלה שהמדינה תלויה באצבע שלהם".

"אנחנו נכנסים לצערנו למערכת בחירות שבה כל רשימה תציג את מרכולתה, ואנחנו נציג רשימה ממלכתית מרכזית שאותה מוביל בני גנץ. אין לי ספק שהוא המועמד המתאים להיות ראש ממשלה", טען גינזבורג. לדבריו, "אפשר היה להציל את הממשלה הזו. זו הייתה טעות ללכת לבחירות, ואפשר היה להתאמץ יותר להשאיר אותה. אפשר למנות מלא תהליכים שהתחלנו ולא השלמנו, ובראשם תקציב מדינה. אני מודה לראש הממשלה בנט, הוא איש ראוי, הוא פטריוט, ואני מצטער שאנחנו הולכים לבחירות, אבל זה דבר שלא ישתנה".

לגבי האפשרות שהרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יצטרף לכחול לבן, אמר גינזבורג: "איזנקוט הוא אדם ממש מעולה, אני מכיר אותו, אנחנו בידידות. הוא היה סגן של גנץ, אני מקווה שהוא יצטרף, בוודאי שהדלת של כחול לבן פתוחה בפניו".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM