על רקע מחאת המורים המחריפה והמשך השבתת הלימודים גם מחר, שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, התארחה הערב (רביעי) באולפן חדשות 12 והתייחסה למשבר המתמשך ולתסכול הורי הילדים: "אני מבינה את התסכול מצד ההורים, את השביתה מחר האוצר יכל למנוע".

שרת החינוך התייחסה למגעים מול שר האוצר: פגשתי את ליברמן בראשון, וביקשתי שנתכנס כולנו כדי לראות איך אנחנו מפסיקים את השיבושים, והדבר הזה לא קרה". היא הוסיפה כי "אין פערים במשא ומתן על העקרונות ועל נושא המורים המתחילים". כמו כן, הדגישה כי "יש לתת ביטוי למורים המצטיינים במערכת".

שאשא-ביטון שמביעה תמיכה לאורך הדרך במאבקם של המורים, הסבירה את חשיבותו של קידום המהלכים כבר כעת, על אף ששנת הלימודים נמצאת על סף סיום: "אנחנו רוצים למנוע את השביתה ב-1 בספטמבר. כל יום יש לנו עוד ועוד בקשות של מורים שמבקשים לעזוב את המערכת. המורים יסגרו את דלת הכיתה ב-30 ביוני, ולא יחזרו.

לסיום התייחסה השרה גם להיבט הפוליטי, על רקע התפזורתה המסתמנת של הכנסת, הדגישה כי תתמודד גם הפעם מטעם מפלגת "תקווה חדשה", וחזרה על דברי מפלגתה כי לא תשב בממשלה תחת נתניהו.

כאמור, יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן-דוד, הודיעה מוקדם יותר היום כי שביתת המורים תימשך גם מחר. בהודעתה מסרה כי "אנחנו מנהלים כבר חצי שנה מו״מ עם פקידי האוצר, אבל טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת. היום אנחנו רואים שלאוצר יש כסף, אבל הוא מעדיף לתת אותו למפעילי קייטנות ולא לעובדות ועובדי ההוראה שנושאים על כתפיהם את מערכת החינוך".

מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה לדברי השרה: "שר האוצר והדרג המקצועי באוצר מאוחדים בעמדתם נגד שביתות היום, מחר ובכלל. כל התנהלות בריונית לא באה בחשבון, במקום זאת יש לבוא עם פתרונות ולחתום מהר ככל הניתן על הסכם שישדרג את מערכת החינוך".