היועץ האסטרטגי משה דבי שוחח היום (חמישי) עם סיון כהן וגדעון אוקו בתכניתם ב-103FM על היציאה למערכת בחירות חמישית ומצבו של ראש הממשלה נפתלי בנט בזירה הפוליטית, והעריך כי רה"מ לא יחזור לשבת בספסלי האופוזיציה, אלא ייקח פסק זמן: "אדם שהיה ראש ממשלה, לחזור לשבת באופוזיציה, בספסלים האחוריים בלי תקווה לחזור לתפקיד גדול, זה לא נתניהו שהוא יו"ר של מפלגה גדולה והוא אומר שהוא יכול ללכת כמה שנים לאופוזיציה ולחזור. הערכה שלי שבנט לא יתמודד במערכת הבחירות הבאות". 

עוד ציין דבי באותו נושא כי "יכול להיות שנראה את איילת שקד רצה כיו"ר ימינה ולשם זה ילך. יש אפשרות כזו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מנגד, טען אוקו כי אמנם איילת שקד היא פוליטיקאית חריפה עם יכולות של מנהיגה, אבל נראה שכל פעם משהו מתפקשש. דבי הגיב לדבריו: "הפוליטיקה היא מאוד אכזרית. היכולת שלך לטפס למעלה ולהתרסק היא מהירה. זה מה שקורה בפוליטיקה הישראלית. הבייס הגדול בסופו של דבר כדי להתמודד זה שאתה חייב להיות בתוך מפלגה גדולה, ואין לה. גם הרצון שלה שהיא יכולה להיות ראש ממשלה יום אחד אי אפשר לעשות את זה ממפלגה כמו ימינה גם אם היא הייתה מגיעה לעשרה או 12 מנדטים".

בנוגע לפיוס עם בני הזוג נתניהו ושיריון אפשרי של שקד בליכוד הבהיר דבי: "זה לא היה פיוס, זה היה במקרה. זה לא היה אירוע מתוכנן, זה היה אירוע במקרה. יש התנגדות מאוד גדולה בליכוד לקבל אותה, היא תדרוס להם חלק מהמקומות, תתקדם קדימה, רגב תהיה האחרונה שתרצה לראות אותה כי היא תתפוס את משבצת האישה, וגם הגברים לא ירצו אותה כי צריך להיות שרה. זה לא שמחכים לה בליכוד".

דבי הוסיף ש"היא יכולה לעשות צעדים, 'הנה תראו אני אנסה בכנסת הנוכחית להרכיב ממשלה', סיכוי לכך הוא מאוד קלוש אבל נתניהו שינה את עמדתו. בהתחלה הוא היה נגד המהלך הזה, הוא רצה רק בחירות. בסופו של דבר נתניהו אומר 'רגע, לא בטוח שיהיה לי 61', הוא יודע כמה המשחק שברירי".

בהמשך, הדגיש היועץ האסטרטגי כי "השחקן הכי מרכזי בבחירות הבאות יהיה בני גנץ. האם הוא יגיד 'אני לא נותן לנתניהו 61', או שגנץ נשאר, כי אנחנו יכולים להיות עוד הפעם בסבב של 4 מערכות בחירות ואז יאיר לפיד הוא ראש הממשלה כל התקופה הזאת".

על כך שלפיד הגשים את חלומו הגדול ויכהן כראש ממשלה בתקופה הקרובה, אמר כי מדובר בפוליטיקאי שעשה את הקפיצה הפוליטית הגדולה ביותר בפוליטיקה הישראלית: "אין פוליטיקאי שעשה קפיצה יותר גדולה ממנו, בלעדיו ממשלת השינוי לא הייתה".

לטענה כי לפיד עשה המון וויתורים עבור כך, ענה ש"הקונסטלציה של בנט להיות ראש הממשלה זה רק בגלל שלפיד נתן לו את זה אחרת היינו באותו תיקו אינסופי. לכן הוא הפוליטיקאי שעשה את הקפיצה הגדולה ביותר, הוא עשה עבודה מאוד טובה כשר חוץ אבל אני מסכים, הכניסה, לשבת על כיסא ראש הממשלה, כובד משקל מאוד גדול והדוגמה הכי טובה זה מה שקרה לאובמה שנכנס להיות נשיא ארה"ב, ולהיות בשכונה הזאת זו שכונה מאוד מסובכת", סיכם.