ח"כ אלי אבידר התראיין הבוקר (שישי) בתכניתו של ניסים משעל ב-103FM, על רקע פירוק הממשלה: "הקואליציה התפרקה כי חלק גדול ממנה היה פשוט נאיבי, וגם בגלל מפלגת 'ימינה', שהייתה המפלגה החלשה ביותר וכלל לא רצתה להיכנס לקואליציה. היא נכנסה בלית ברירה, וחיבלה בקואליציה בסופו של דבר, ומדובר בכישלון של בנט". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אבידר התייחס בנוסף להצעת החוק לפיה מלאכת הרכבת הממשלה לא תוטל על מועמד שנפתחה נגדו חקירה פלילית או שהורשע בפלילים, גם אם נקבע שאין קלון: "ביום ראשון, צריך לעבור החוק בוועדת השרים לחקיקה", הבהיר, "לא יקרה שום דבר אם נחכה עוד שבוע עם פיזור הכנסת. אם לא נעביר את החוק, נתניהו ידרוס את המערכת עוד יותר. יש סיכויים להעביר את זה. הנקודה המרכזית היא שהצד שלנו, הליברלי בקואליציה, לא נלחם על זה. היחידי שנלחם על זה, זה אני מהיום הראשון. הגורם מספר 1 שעיכב את החוק - מפלגת ימינה, וראש הממשלה באופן ספציפי, עיכב את כל ההבטחות שלנו לבוחרים שלנו".

לטענה כי אבידר עצמו היה הראשון שפרש מהממשלה, ענה ש"זו טעות, מהיום הראשון של הקואליציה אני שמרתי עליה, מעולם לא הצבעתי נגד. אני הייתי שר ופרשתי כי לא צריך שר בתפקיד לא משמעותי. ברגע ששטרן לא הלך לסוכנות רציתי לפרוש, לפיד אמר לי לחכות קצת, כי זה יזעזע את הקואליציה, המתנתי אבל אם יש דבר שאני גאה בו, זה שוויתרתי פעמיים על תפקיד לא משמעותי".

עוד אמר חבר הכנסת אבידר כי איננו פורש מהחיים הפוליטיים, והוא יודיע בבוא הזמן באיזו רשימה ירוץ בבחירות הקרובות, והוסיף כי איננו מעוניין במקום ברשימה של מפלגת 'ישראל ביתנו': "אני ארוץ במקום מצויין, אני יודע שהזמן יגיע והדבר הכי חשוב - כמות האנשים שמאוכזבים מהקואליציה הזאת היא עצומה. הם לא יצביעו לאותן מפלגות וצריך לשבור את הראש ולראות כיצד אנחנו לא מתעוררים יום אחרי הבחירות למצב שכמות עצומה של בוחרים לא הצביעה. השבר ששמעת אצל רגב על 300 אלף שלא הצביעו, אם יקרה לנו אותו דבר זוהי סופה של הדמוקרטיה וצריך לבדוק שאחד לא יישאר".

בנוסף, אבידר ציין ש"גם אם אני אצטרף לרשימה שלא עוברת את אחוז החסימה כרגע, שאנשים לא רוצים להצביע לה, אם אני אצטרף אליה זה לא יגרום להם להצביע, יש סיבה למה הם לא מצביעים. אותן מפלגות שכרגע לא עוברות את אחוז החסימה, יש להן משבר אמון עם הבוחרים שלהם".

לשאלתו של משעל האם בכל זאת יצטרף לאחת מהרשימות שלא עוברות את אחוז החסימה, טען שוב חבר הכנסת ש"אם יש בוחרים שלא רוצים להצביע למפלגה מסוימת, עצם ההצטרפות שלי לא תגרום לאותם אנשים להצביע לאותה מפלגה. לכן אני אומר, בואו לא נבלבל את המאזינים - יש מספיק זמן, אני ארוץ במקום מצוין".