ח"כ אמילי מואטי (העבודה) אמרה היום (שבת) כי לדעתה המפלגות הערביות צריכות להיות שותפות בממשלה הבאה. בראיון עם משה נסטלבאום בשבתרבות של עיריית הרצליה, הוסיפה ח"כ מואטי, שלו הדבר היה תלוי בה, היו נפתחות שיחות מדיניות עם הפלסטינים.

מואטי דחתה את האפשרות שהעבודה ומרצ ירוצו במשותף בבחירות הקרובות, ואמרה שאם יש מי מתומכי מרצ שרוצה להתמודד בפריימריז של העבודה, הוא יכול להצטרף למפלגת העבודה ולעשות זאת. בתשובה לשאלת המראיין, משה נסטלבאום, על ההבדלים במצע שתי המפלגות, אמרה מואטי, כי העבודה היא מפלגה עם פריימריז וכי היא לא תעלה על דעתה לפגוע במי שנתנו לה את קולם ובחרו בה.

בהמשך, היא רמזה על כך ששיבוץ הרשימה לכנסת במרצ לא נעשה בדרך בה זכו כל המועמדים לאמונם של המצביעים ולכן, לא ראו עצמם מחוייבים למי שבחרו בהם. מואטי קראה למפלגות הדתיות והחרדיות להצטרף לממשלה הבאה ואמרה כי החרדים אינם הבעיה אלא הפתרון. לדבריה, "כולנו עשינו פשרות כדי לעבוד ביחד ואם אנחנו יכולים גם הם".

על החלטת בית המשפט העליון של ארה"ב לבטל את הזכות החוקתית של נשים לבצע הפלה, אמרה מואטי, כי זו החלטה חמורה כי זכותה של כל אישה לנהוג בגופה כפי שתבחר.