לקראת התפזרות הכנסת: ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט ערך הערב (שבת) סבב ראיונות בערוצי החדשות, והתייחס לפירוק הממשלה וההליכה לבחירות. בפתח דבריו התייחס בנט לשאלה האם מדובר בכישלון, וטען כי "היתי שמח שהממשלה הייתה מחזיקה ארבע שנים אבל זה לא קרה. אבל הממשלה הצליחה, זו קדנציה גדושה כמו מלאה".

לטענתו, הוא מוותר על כסאו למען מדינת ישראל, "כדי שלא יהיה פה תוהו ובוהו". אך גם כי נתן את מילתו לראש הממשלה החליפי יאיר לפיד: "הוא עמד בכל מילה שהוא הבטיח לי, ומגיע לו. יש כזה דבר להיות ג'נטלמן".

בהמשך, התייחס יו"ר מפלגת ימינה לפורשים ממפלגתו, ביניהם ח"כ עידית סילמן, והצהיר כי אין לו טענות כלפיה, "הח'ברה של ביבי וסמוטריץ' הרגו אותה. בדיעבד אני חושב שהייתי צריך להיות איתה יותר, אבל הייתי עסוק בניהול מדינה".

עידית סילמן ובנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
עידית סילמן ובנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

לדבריו, אחד הלקחים המרכזיים שלקח איתו מכהונתו הוא שצריך להקצות 30 40 אחוז מהזמן בפוליטיקה - "פחות זלנסקי יותר סילמן, פחות בן זיאד ויותר ניר אורבך. היה צריך לתת יותר חום וקשב לח"כים ולהבין שלא רק אני עובר את הקושי אלא גם הם".

על יחסיו עם איילת שקד אמר: "אנחנו חברים קרובים ושותפים לדרך. איילת הייתה שותפה גם בשבועות האחרונים לכיווני החשיבה, נלחמנו כמו אריות עד הרגע שכבר אי אפשר".

עוד התיייחס בנט לכך שכיהן בתפקיד כשמפלגתו צברה שישה מנדטים בלבד, ואמר: "נשכבתי על הגדר למען עם ישראל כדי לתת לו עוד שנה של פעילות. מה שמניע אותי זה דבר אחד - טובת מדינת ישראל, זה המצפן שלי. במבחן התוצאה הבאנו המון טוב".

על הקמת ממשלה חלופית בראשות יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הבהיר: "אם השאלה היא האם ממשלה שתהיה שבויה בידי בן גביר וסמוטריץ טובה לישראל התשובה היא לא. מהצד השני, אני מואד מעריך את מנסור עבאס, אבל השנה הזאת הוכיחה שלא טוב להיות תלוי בו".

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

כשנשאל האם יישב עם נתניהו בממשלה, השיב: "אם זה נתניהו דגם 2015. אך אם זה שהוא הולך למקומות מאוד רעים אז לא. כרגע מה שישראל צריכה זה ממשלה שפשוט באה לעבוד".

בסיום, התייחס ראש הממשלה היוצא לעתידו הפוליטי: "עוד לא החלטתי. אני אשאל את עצמי רק דבר אחד, האם בקרע החסר תקדים שקורה בעם, כניסה שלי תעזור לאחות. אני אשאל את עצמי בימים הקרובים אם זה טוב למדינה וזה חיובי - ואם התשובה כן אז כן. אני עוד ארצה לשוב, אני חושב שהייתי ראש ממשלה שניסה לעשות טוב לעם ולארץ שלו ואני חושב שהצלחתי".