במערכת הפוליטית מעלים הילוך לקראת ההליכה הקרובה לבחירות. חברי הליכוד כבר נמצאים עמוק בקמפיין הפריימריז להרכב הרשימה, אף על פי שתאריך הבחירות הפנימיות טרם נקבע סופית. ולצד כל ההכנות למערכת הבחירות, עדיין לא פסקו מאמצים להקים ממשלה חלופית במסגרת הכנסת המכהנת.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מי שעומד במרכז המאמץ הוא יו"ר מפלגת דגל התורה הח"כ הוותיק משה גפני. בימים האחרונים מדלג גפני בין הלשכות של בכירי הליכוד, תקווה חדשה בראשות גדעון סער, וכחול לבן ובני גנץ, במטרה לייצר קרקע להקמת ממשלה בראשות בנימין נתניהו.

מנגד, ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה רמז בראיון ל"קול ברמה" כי המפלגה עשויה להתנתק מגוש נתניהו: "מה אם נתניהו לא ישיג 61? האפשרות הזאת של נתניהו לא תחזור על עצמה. נעשה מקסימום חיבורים, נגלה גמישות יתר כדי להקים קואליציה גם אם לא במסגרת הנוכחית. זה יצריך מאיתנו חשיבה אחרת".

במקביל, גורמים בתוך הליכוד ממשיכים במאמץ לשכנע את נתניהו כי במצב הנוכחי, כשהסקרים שוב לא מבטיחים לגוש הליכוד ניצחון מוחץ בבחירות, וגם לנוכח העובדה כי הפעם ישמש יאיר לפיד כראש ממשלת המעבר, עדיף להקים ממשלה חלופית ולמנוע מערכת בחירות מיותרת ואף מסוכנת.

"אנחנו מציעים לחכות לקריאה השלישית של חוק התפזרות הכנסת", אמרו הגורמים ל"מעריב". "כעת הלחץ על גדעון סער ותקווה חדשה שיסכימו להצטרף לממשלה חלופית, ועל נתניהו שיצטרך להעניק לסער את הביטחונות שיבקש. הדחף של נתניהו עז וברור. הוא יודע שזהות ממשלת המעבר היא קריטית לגבי סיכוייו להרכיב ממשלה בראשותו אחרי הבחירות".

נזכיר כי כשנעשו בעבר ניסיונות של גורמים בליכוד לנהל משא ומתן עם בכירי תקווה חדשה, עלו בפגישות מספר רעיונות לביטחונות עבור סער כתנאי להקמת ממשלה חלופית. המגעים התפוצצו על רקע חוסר האמון שרוחש סער כלפי נתניהו. כעת אותם גורמים, יחד עם בכירים בליכוד וביהדות התורה, סבורים כי במצב החדש, כאשר חוק ההתפזרות אושר בקריאה טרומית והבחירות הפכו לאופציה מציאותית ולא תיאורטית, העמדות יכולות להתרכך.

בינתיים, במפלגת תקווה חדשה טוענים שהם לא שינו את עמדתם נגד ממשלה חלופית. גורמים במפלגה אמרו כי הם לא רואים אופציות פוליטיות למעט הליכה לבחירות. הם נחושים לרוץ כרשימה עצמאית ונפרדת וגם מאמינים כי יסיימו את המרוץ בתוצאה ראויה.