המערכת הפוליטית דוהרת אל עבר בחירות חמישיות בשלוש שנים: על אף הניסיונות לעכב את השלמת אישורו של חוק התפזרות הכנסת (ראו ידיעה נפרדת), ביש עתיד מעוניינים להעבירו ללא עיכובים. יאיר לפיד, שר החוץ וראש ממשלת המעבר המיועד, פועל בימים האחרונים להביא לפיזור הכנסת בהקדם. הוא ער לניסיונות של הרגע האחרון להקים ממשלה חלופית - ונחוש לא לתת לזה לקרות. הכוונה כרגע היא לפזר את הכנסת כבר ביום שני בלילה, ולאחר מכן להוציא אל הפועל את הרוטציה בראשות הממשלה.

גם שרת הפנים איילת שקד (ימינה), נראית פסימית בנוגע לסיכויים להקים ממשלה חלופית ובכך למנוע הליכה לבחירות. שקד, שתרמה רבות למאמצים להקים ממשלה כזו, גם בזמן ששהתה בביקור מדיני במרוקו, מעריכה בשיחות כי הסיכויים למנוע בחירות כעת שואפים לאפס.
ביום שישי אחר הצהריים נפגשה שקד עם ראש הממשלה ושותפה לימינה נפתלי בנט, לפגישה הראשונה שלהם אחרי החלטתו ללכת לבחירות.

נזכיר כי שקד למדה על המהלך עת שהתה במרוקו משיחת טלפון מבנט, זמן קצר לפני שפרסם את הודעתו בנושא. הפגישה בין השניים ארכה כשעה וחצי ונגעה, בין היתר, לעתידה של מפלגת ימינה ולריצתה בבחירות הקרובות. בנט ושקד קבעו להיפגש לשיחת ההמשך כבר היום.
אם בתקופה הקרובה יחליט בנט לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים ויפרוש מראשות ימינה, לפי הערכות תהיה זו שקד שמתכוונת להוביל את המפלגה בבחירות. 

גם במפלגות נוספות ההתארגנות לקראת הבחירות נמצאת בשיא. שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר אמש בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12: "המטרה הראשונה בבחירות היא למנוע מנתניהו לחזור לשלטון. לא נשב עם נתניהו בשום תנאים ונסיבות, וגם לא עם ש"ס ויהדות התורה. רוצים ממשלה ליברלית, לאומית". ליברמן גם אמר כי הוא מעוניין להישאר במשרד האוצר גם בממשלה הבאה שתוקם לאחר הבחירות.

בנט עצמו התראיין במהלך סוף השבוע בכמה כלי תקשורת וסיכם במידה מסוימת את הקדנציה שלו בראשות הממשלה. כשנשאל בחדשות 12 לגבי האפשרות שבנימין נתניהו יעמוד שוב בראשות הממשלה, ענה בנט: "אם זה נתניהו דגם 2015, אם זה שהוא הולך למקומות מאוד רעים, אז לא. כרגע מה שישראל צריכה זה ממשלה שפשוט באה לעבוד". 

בנט גם התייחס למערכת היחסים שלו עם שקד ואמר: "אנחנו חברים קרובים ושותפים לדרך. איילת הייתה שותפה גם בשבועות האחרונים לכיווני החשיבה, נלחמנו כמו אריות עד הרגע שכבר לא היה אפשר. אם את שואלת אותי אם ממשלה שתהיה שבויה בידי בן גביר וסמוטריץ' טובה לישראל, התשובה היא לא. מהצד השני, אני מאוד מעריך את מנסור עבאס, אבל השנה הזאת הוכיחה שלא טוב להיות תלוי בו".

כשנשאל אם הוא חושב שטעה כשלא הקדיש יותר זמן לעריקים והנוטשים ממפלגתו ימינה, השיב ראש הממשלה: "אני לא בא אל סילמן בטענות. אני בא אליי בטענות. הרגו אותה, החבר'ה של המכונה של ביבי וסמוטריץ' הפכו אותה לשקרנית, רמאית וכל הדברים האלה - ואני הייתי עסוק באיראן. בדיעבד אני חושב שהייתי צריך להיות איתה יותר. הייתי עסוק בניהול מדינה. צריך להקצות 30%־40% מהזמן לפוליטיקה - פחות זלנסקי, יותר סילמן. פחות בן זיאד, ויותר ניר אורבך".

לדבריו, "אני מוותר על הכיסא כדי שלא יהיה פה תוהו ובוהו במדינת ישראל. וגם כי נתתי מילה ליאיר. הוא עמד בכל מילה שהוא הבטיח לי, ומגיע לו. יש כזה דבר להיות ג'נטלמן ולעמוד במילה. אני לא מתוסכל ולא כועס על אף אחד, אבל יש הרבה לקחים".