שר המשפטים, גדעון סער, התראיין הבוקר (ראשון) לכאן ב', שלל את הפרסומים לפיהם מפלגתו, תקווה חדשה, תתאחד בבחירות הקרובות עם כחול לבן בראשות בני גנץ, והתחייב שהמפלגה תרוץ בבחירות באופן עצמאי ובהנהגתו. "תקווה חדשה רצה לבחירות האלה בהנהגתי. אני משוכנע בהצלחתנו", אמר סער.

על מצבה הקשה של מפלגתו בסקרים אמר סער: "בכל הסקרים שהתפרסמו השבוע אנחנו עוברים. אני לא מציע להתרשם יותר מדי, אני בטוח ביכולת שלנו להצליח. הצגנו לציבור מפלגה שעומדת בהתחייבויותיה והציגה יכולת ביצוע, לפי מחקר שיצא אנחנו המפלגה שמימשה הכי הרבה מהמצע שלה".

עוד התייחס לאפשרות להקמת ממשלה חלופית ומניעת בחירות: "אנחנו טענו במערכת הבחירות הקודמת שצריך להחליף את השלטון, ואני לא חושב שיש היתכנות לממשלה חלופית כשמתעקשים לשים את אותו מועמד שפעם אחר פעם לא משיג רוב. אם הם היו פתוחים לחילופים, אולי היינו מגיעים לתוצאות אחרות".

לבסוף התייחס סער ל"חוק הנאשם", ועקץ את מפלגת ימינה ואת ראש הממשלה נפתלי בנט, שטען כי הוא מתנגד לחוק בגלל שאין לשנות את כללי המשחק ערב בחירות: "אני ותקווה חדשה תומכים בחוק הנאשם ונצביע בעדה בוועדת השרים לחקיקה. סיעת ימינה התנגדה כל השנה, זה לא רק עכשיו בגלל שזה ברגע האחרון. היא זו שמנעה את חקיקת החוק הזה, כל השותפות האחרות בקואליציה רצו".

עו"ד עמיחי וינברגר, מומחה למשפט ציבורי, התייחס לחוק הנאשם ואמר כי "לא ניתן להתווכח עם העובדה שחוק הנאשם הוא חוק שנועד להרחיק נאשמים בפלילים, ובכך להגביל את זכות היסוד החוקתית לבחור ולהיבחר. בעולם אחר, שבו לא היה המקרה הקונקרטי של נתניהו, היה לחוק שכזה רציונל ראוי לדיון בכל פרלמנט, אולם בנסיבות העניין לא ניתן לסבור כי החוק נעדר אינטרס ספציפי ונקודתי, דבר ההופך אותו לפרסונלי, אשר נתפר למידותיו של בן אדם אחד".

"במצב דברים זה, החוק צפוי להיתקל בקשיים כבדים - ציבוריים, ביורוקרטיים ומשפטיים", הוסיף, "המתנגדים יצביעו על העובדה שנתניהו כלל לא הורשע ויטענו טענה כבדת משקל כי לא יעלה לפגום בחזקת החפות שלו. לכל אלו מצטרפים קשיים ביורוקרטיים לא מבוטלים בהעברת החוק בכנסת הנוכחית ואף עולה משקל נגד בשל התנגדות ראש הממשלה נפתלי בנט למהלך. לבסוף, אם נוסיף לכך את העובדה שהדבר נעשה ממש בזמן ממשלת מעבר, כאשר ברור לכל כי הכנסת צועדת לקראת בחירות, נראה כי העברתו והצלחת המהלך כמעט ואינם אפשריים", סיכם.