חבר הכנסת מוסי רז פנה היום (ראשון) לשר הביטחון בני גנץ בנוגע לנהלים חדשים שאמורים להיכנס לתוקף בתחילת חודש יולי, אשר לדבריו מקשים משמעותית על כניסת זרים לעזה ולגדה המערבית. עוד ציין כי הנהלים צפויים להקשות משמעותית על אוניברסיטאות להביא סטודנטים ומרצים מחו"ל ולפגוע בחופש האקדמי שלהן. 

לטענתו, הנהלים החדשים מפלים בין אזרחים אמריקאים. לפיהם אזרח אמריקאי שמחזיק גם באזרחות ירדנית, לדוגמא, לא יוכל להכנס לשטחי הגדה, זאת לעומת אזרח אמריקאי שלא מחזיק גם באזרחות ירדנית. התקנות צפויות להיכנס לתוקף שבועיים לפני ביקור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ובשעה שישראל מקדמת את המאמצים לפטור מוויזה לאזרחים ישראלים בארה"ב.

חבר הכנסת מטעם מפלגת מרצ מסר: "רגע לפני הגעת ביידן, נכנס לתוקפו נוהל שיקשה משמעותית על אזרחים זרים, בכללם אמריקאים, להכנס לשטחים הכבושים, זאת בשעה שישראל עדיין מנסה לקדם את הליך הפטור מוויזות לישראלים בארה"ב. לא רק שזה מהלך שיפגע משמעותית ביכולת של הפלסטינים להתפתחות בכל תחומי המדע והרוח, זו פגיעה ביחסי החוץ הישראלים. אני קורא לרה"מ, לשר הביטחון ולשר החוץ לעצור את כניסת הנוהל לתוקף".

במקביל לכך, בשבוע שעבר הוגשה עתירה לבג"ץ בשמם של המוקד להגנת הפרט ו-19 עותרים פרטניים שעומדים להיפגע מהנוהל החדש. העותרים הם משפחות פלסטיניות שלא יוכלו לחיות ביחד, איש עסקים שלא יוכל לפתח את החברה שלו בתחום התרופות, ורופא קנדי שלא יוכל להמשיך בפרויקט להכשרת רופאים פלסטינים. העתירה דורשת לשנות מן היסוד את הנוהל, האמור להיכנס לתוקף ב-4 ליולי 2022, ולהקפיא את כניסתו לתוקף עד שהפגמים הרבים שמתוארים בעתירה יתוקנו.