על רקע הניסיונות להקמת ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית, סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער, אמר הערב (ראשון)  בכנס תקווה חדשה: "אומרים אפשר להקים ממשלת ימין. זה נכון, יש רוב לימין בכנסת, אבל אין רוב לביבי בכנסת - וגם לא יהיה לו בכנסת הבאה. אנחנו הלכנו לבחירות עם אמירה ברורה, לפי מה שראינו כטובת המדינה".

גדעון סער בכנס תקווה חדשה (צילום: תקווה חדשה)

"פטריוט אמיתי, אחרי 4 ניסיונות שבהן אין רוב בכנסת שרוצה להביע בו אמון - היה משחרר, היה נותן למישהו אחר, יש עוד אנשים. תמיד אמרנו שאנחנו מוכנים לממשלה לאומית ואפשר להקים אותה בקלות אבל - אל תנסו לכפות עלינו את ביבי, מטעמים מאוד פשוטים - איננו יכולים לתת את ידנו למי שאנו רואים שמעדיף אינטרס אישי על זה של המדינה. הוכחנו אחדות, הוכחנו לכידות, הוכחנו משמעת פנימית מול פיתויים ומול לחצים. שאלו אותי היום: לא לוחצים עליך על ממשלה עם ביבי? אמרתי מי יכול ללחוץ עליי?״, הוסיף.

גדעון סער (צילום: מפלגת תקווה חדשה)
גדעון סער (צילום: מפלגת תקווה חדשה)

כמו כן, התייחס לדבריו של רה"מ בנט שטען כי אין אף מפלגה כמו ימינה שעמדה תחת לחץ דומה, ואמר: ״זאת הפעם האחרונה בנאום הזה שאני אחלוק על רה"מ. קראתי בעיתון סופ״ש שרה"מ אומר שאין אף סיעה שהייתה עומדת במה שעמדה סיעת ימינה בכנסת היוצאת. יש סיעה כזאת. אבל היא עמדה בזה בהצלחה״.