שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (תקווה חדשה) שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וקבע באופן חד משמעי כי אין שום משא ומתן עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו על ממשלה חלופית: "זה ספין שהופרך באוויר במטרה ללחוץ על חברי כנסת כאלו ואחרים בימינה. זה לא קרה, זה לא קורה, וזה גם לא יקרה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"הרי אנחנו בתקווה חדשה כבר עברנו את המבחן הזה. הרי מה לא הוצע לנו לפני שנה, הוצע לגדעון סער להיות ראש ממשלה והוא סירב. זה ששולחים אלינו שליחים, ומציעים לנו כל מיני דברים זה לא משא ומתן, כי בסוף התשובה היא לא", הסביר. 

בהמשך, התייחס להתבטאות חבר הכנסת דודי אמסלם (הליכוד) כי יתכן שיתוף פעולה עם רע"מ, לאחר שבליכוד מיהרו להתנער מהם. "אני חושב שבמקרה הזה אמסלם פעם נוספת חשף מה שכולנו מכירים. עבאס חשף את זה בהרבה הזדמנויות. נתניהו חלם להקים ממשלה עם מנסור עבאס לפני שנה", אמר.

"נתניהו בעד נתניהו, וכל מה שיביא אותו לשלטון הוא בעדו. היות והוא מתכוון לנהל את הקמפיין במערכת הבחירות הזו תוך שימוש בקלף הזה של השותפות עם רע"מ אז כמובן שמאוד לא נוח לו עם האמירה של אמסלם, שחשף את האמת. נתניהו, במקרה הזה יהיה מוכן לשתף פעולה עם כל אחד", הוסיף.

כשנשאל האם נתניהו משתמש באמסלם, השיב: "זה שהוא מוכן לפגוע בחברים שלו זה לא חדש. זה רגיל. הנקודה המרכזית פה היא לא יחסי אמסלם נתניהו, כי זה פחות מעניין אותי. זו התנהגות שאפיינה אותו מראשית הקריירה הפוליטית שלו, ואתם כולכם מכירים את זה".

"מה שמעניין זה שרואים איך הכל פה ציני. כשנתניהו רוצה להקים קואליציה עם התנועה האסלאמית הוא שולח רבנים בכדי ללחוץ על סמוטריץ' שיוריד את הווטו. זה לא הפריע לו דקה אחרי זה להרים קמפיין מאוד ארסי נגד קואליציה שהתנועה האיסלמית חברה בה", המשיך.

לטענתו, נתניהו הרוויח במערכת הפוליטית שם של מישהו שאין קשר בין מה שהוא מבטיח לבין מה שהוא מקיים. "אנחנו לא הקמנו את הממשלה הזו בשביל שמדינת ישראל תלך אחורה. היא צריכה להתקדם קדימה. זה נכון שאנחנו לא מאושרים מהעובדה שיש בחירות ואני חושב שכול בן אדם נורמלי לא מאושר מזה ששנה אחרי שהוקמה הממשלה יש בחירות", טען.

השר זאב אלקין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
השר זאב אלקין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"אנחנו מספיק מכירים אותו ומבינים לאן הוא חותר ומה בדיוק הוא רוצה, ואנחנו כאן בכדי לא לתת לו לעשות את זה. אנחנו סוג של אצבע בסכר, מנענו מנתניהו להיכנס בפעם הקודמת, ונמנע גם עכשיו", הבהיר.

כשנשאל אלקין על האפשרות של חבירה בין מפלגתו לכחול לבן השיב: "אין כרגע דיבורים עם גנץ - אנחנו כתקווה חדשה רצים לבד. יש לנו תשתית, ואנחנו פורסים מטות בשטח, בלי לחכות לאף אחד".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM