הבחירות בפתח, ונראה שכמו בכל מערכת בחירות, גם הפעם לא נימנע מהתבטאויות שנויות במחלוקת על ציבור כזה אור אחר. הפעם זה תורו של העיתונאי הוותיק גדי סוקניק שזיהה באיזו מפלגה יש אנשים יותר "אינטליגנטיים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מגיש המהדורה המרכזית לשעבר התארח הבוקר (שני) בתוכנית הבוקר של רשת 13 והשווה בין מועמדי יש עתיד לבין מועמדי הליכוד. "הליכוד רצוף באינטרסים, נגוע בכל נגעי העולם והנבחרים הם בהתאם", אמר. "ברמת הסך הכל, כאזרח אני משתדל להגיד, כאדם אובייקטיבי הם ברמה נמוכה בהרבה מהנבחרים של 'יש עתיד'. רמה נמוכה של אינטלגנציה, של תרבות, של תרבות שיח".

המועמדים של הליכוד אינטליגנטים פחות מהמועמדים של 'יש עתיד'?
"בממוצע, תבדוק את האנשים".

בליכוד לא אחרו להגיב. ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיב לאמירה: "האמירה המתנשאת והמקוממת של גדי סוקניק, שמזלזל באינטליגנציה של מצביעי הליכוד, מצטרפת להסתה של יאיר לפיד וגורמים בשמאל נגד מצביעי הליכוד מזה שנים. מצביעי הליכוד הם חכמים וחדים, ציוניים ופטריוטים עם לב זהב. הגזענות הזאת עוברת כל גבול. אני מצפה מגדי סוקניק להתנצל על דבריו עוד היום".

חברת הכנסת מאי גולן כתבה בטוויטר: "קבלו אותו במחיאות כפיים סוערות: גדי סוקניק! הגרבוז התורן למערכת הבחירות הנוכחית". ח"כ מיקי זוהר אמר כי ״חבל שגדי סוקניק לא עשה ״בדיקת עובדות״ לפני שאמר את מה שאמר משום שהוא טועה בגדול. לצערנו ההתנשאות הזו לא חדשה לנו, בע״ה הציבור שלנו לא יישאר אדיש לכך ויבוא בהמוניו כדי שההגמוניה הזו לא תצא עם ידה על העליונה״.

חברת הכנסת קטי שטרית הזכירה גם היא את התבטאותו של יאיר גרבוז על מנשקי הקמעות ועובדי האלילים: "‏גרבוז, קוטלר, סוקניק ושאר הגזענים והמתנשאים, מצביעי הליכוד מתנשאים על ההתנשאות שלכם ובזים לכם. ותודה על כך שאתם מוסיפים לנו מנדטים".