ישראל הולכת לבחירות: ברקע היום הסוער במשכן הכנסת וההכנות לקראת הצבעה על הצעת החוק לפיזור הכנסת, נראה כי חוק המטרו שנועד לתקצב את הקמת מערך הרכבת התחתית בגוש דן לא יקודם מכיוון שאינו נכלל בהסכמות שהושגו על החקיקה שתעלה עד פיזור הכנסת.בתוך כך, ראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט, פנה הערב (שני) לחברי האופוזיציה: "אל תפילו את חוק המטרו. אל תמנעו מישראל מטרו כל כך חיוני".

רה"מ היוצא הוסיף כי "ישראל היא מדינה מודרנית שאין לה מטרו כמו בניו-יורק, פריז או לונדון, לכן אנחנו סובלים מפקקים אינסופיים. אין כאן ימין ושמאל. אף אחד לא באמת יקבל קולות מהציבור מ״קרדיט״ של העברת החוק. אם החוק לא יעבור כעת, זה יידחה בשנים רבות והילדים של כולנו ישלמו את המחיר. בכל פעם שנהיה בפקקים, הישראלים יזכרו שכמה פוליטיקאים קטנים מנעו מהם את המטרו מסיבות תמוהות. תנו למטרו להתקדם". 

שר האוצר אביגדור ליברמן מסר: "אני קורא לכל חברי הקואליציה, אל תתנו יד לסחטנות של המפלגות החרדיות. אסור לאפשר למיליארדי שקלים שכבר הושקעו בפרויקט המטרו לרדת לטמיון רק בגלל שיקולים פוליטיים. אי העברת החוק יהווה פגיעה אנושה באזרחי ישראל ובהתפתחות המדינה".

במקביל, שרת התחבורה מרב מיכאלי זעמה על ההחלטה ותקפה: "אנחנו ברגע קריטי לעתיד מדינת ישראל. אם חוק המטרו לא יעבור כי חלק מחבריי בקואליציה נכנעים לאופוזיציה על הגב של הציבור, הם יצטרכו לתת דין וחשבון למה הפרויקט הלאומי שיוציא אותנו מהפקק נעצר בגלל פוליטיקה קטנה".

חבר הכנסת שלמה קרעי צייץ: "אין להם בושה. אני בעד להעביר את חוק המטרו רק אם תתקבל ההסתייגות שלי לגבי תחנה בבית לוינשטיין.
עושים עבודה לא מקצועית ולא רצינית, מבלי להתחשב בחלשים ובאלו שזקוקים ביותר לתחנת מטרו, של משגיחת הכשרות החדשה מלינובסקי, בחוק כל כך חשוב ומורכב, ואז באים בטענות".