שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (שלישי) בריאיון לרדיו כאן ב' לשביתה במערכת החינוך בשל המבוי הסתום במשא ומתן בין משרדו להסתדרות המורים. "יש פה התנהלות כוחנית, ברוטלית וחד צדדית", טען. 

לטענתו, יפה בן דויד חיפשה תירוץ "להפגין שרירים". שר האוצר הוסיף כי "זו ההתנהלות הכי אנטי חינוכית שאפשר להעלות על הדעת. במו"מ תמיד יש עליות ומורדות, וההתנהגות הזאת לא מקובלת". 

"סיימנו שורת משאים ומתנים עם שורת ארגונים, חתמו עם הסכמים עם הכבאים, עובדים סוציאלים ועוד. עשינו שינויים דרמטיים מול ארגוני העובדים, ולכן ההתנהגות הזו בריונית", תקף. ליברמן הוסיף כי הוא שוחח אתמול עם יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, "ביקשתי ממנו לפתוח את בתי הספר של החופש הגדול". 

שביתה בבתי הספר (צילום: אבשלום ששוני)
שביתה בבתי הספר (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך, התייחס יו"ר ישראל ביתנו להעברת החוק להתפזרות הכנסת בקריאה ראשונה, ושיבח את התנהלות הממשלה בשנה האחרונה: "הקמנו ממשלת שינוי כדי לשנות את המציאות, והבאנו בתוך שנה שורה של הישגים שאף אחד לא חלם עליהם".

"ממשלה אחרת זו פגיעה במה שהתחלנו. אני לא במקרה לא הסכמתי ללכת לממשלת נתניהו, כי אנחנו יודעים בדיוק מה סדר היום שם. ראינו שלא הייתה נקודה אחת שבה לא רימו ושיקרו. בסופו של דבר סדר היום שם זה רק עניינים אישיים. מחנה נתניהו משועבד כולו לאינטרסים האישיים שלו, ומצד שני כניעה מוחלטת לממסד החרדי", הבהיר. 

על הישיבה עם רע"מ בקואליציה אמר: "מי שהכשיר אותם ונפגש ארבע פעמים עם עבאס בבלפור, ואמר לו 'כל מה שיתנו לך אני אתן לך יותר' היה נתניהו. ניסינו למנוע מנתניהו להקים ממשלה שתתעסק רק בענייניו האישיים. אנחנו מדברים על קואליציה ציונית, ואחר כך נראה".

"לא מעניין את יפה בן דויד מה קורה סביבה"

גם יו"ר ועד הגנים בהנהגת ההורים, אחז אגם, הצטרף לביקורת נגד יו"ר הסתדרות המורים, ואמר בראיון אצל גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM כי "יפה בן דוד כבר מזמן לא שמה את טובת הילדים מול עיניה, העובדה שהם בכלל מעזים במשבר הנוכחי לרשום באיזשהו מקום שהמטרה שלהם היא לתקן את מערכת החינוך, זה כל כך לא נכון וכל כך אפילו מטופש". 

עוד אמר: "מי מאיתנו באמת חושב שאותה תוספת שכר שתהיה או לא תהיה למורים באמת תשנה עכשיו את מערכת החינוך שהיא במשבר עמוק ומהותי? אותה מעניין העוד שנה וחצי שלה, לא מעניין אותה מה קורה מסביב".