ההסכמות על פיזור הכנסת מתעכבות בשל המחלוקות על חוק המטרו: גורמים בכירים בקואליציה מותחים הבוקר (שלישי) ביקורת על האופוזיציה בעקבות התעקשותה להפיל את חוק המטרו, ולהשאיר אותו מחוץ להסכמות לקראת התפזרות הכנסת, והשמיעו ביקורת גם על שרת התחבורה מרב מיכאלי שלטענתם "גררה רגליים" בנושא. בעקבות המחלוקות, נדחתה פתיחתה של מליאת הכנסת. 

שרת התחבורה מיכאלי כתבה: "מי שאומר שחוק המטרו יתעכב רק "בקצת" אם לא יעבור, פשוט לא מבין אותו. בלי החוק לא יקודמו הליכי קבלת החלטות, לא יקודם תאום תשתיות בלו"ז סביר, לא יופעלו מנגנוני מימון שיביאו ל150 מיליארד ש"ח להשקעה בפרויקט. יתכבדו המתדרכים, ילמדו את החוק, ואז יסבירו לציבור למה תקעו אותו על פוליטיקה".

כאמור, לצד הביקורת על האופוזיציה, בקואליציה יש גם מי שביקר את שרת התחבורה. "כמו עם חוקי יו״ש, חוק ממדים ללימודים - גם הפעם האופוזיציה היא זו שהחליטה להתעקש ולהפיל. היא זו שבחרה לשים וטו ואמרה שאם המטרו יעבור, כל ההסכמים מתפוצצים. הם פשוט שוב פוגעים בציבור והסיבוב המיותר שהם עושים עם תאריך הבחירות זה זול ומיותר. אם הם באמת רוצים להעביר את החוק, שלא ייתנו תנאים", אמרו.

כמו כן מתחו אותם גורמים ביקורת על שרת התחבורה מרב מיכאלי ואמרו: "למרב מיכאלי הייתה שנה להגיע לסיכומים אל מול המתנגדים באופוזיציה. שנה שאף שהיא לא הצליחה לקדם את החוק ועכשיו נוח לה לזרוק את זה על הקואליציה. שנה שהיא גוררת רגליים. מרגיז שמיום מוצלח לקואליציה שמיועדת להעביר 50 חוקים, הם בוחרים לתדרך ולירות בנגמ"ש במקום לשים אצבע על מי שבאמת אשם שהחוק לא עובר. מיותר".

אמש, לאחר שהתברר כי חוק המטרו נותר מחוץ להסכמות עם האופוזיציה אמרה השרה מיכאלי: "‏אנחנו ברגע קריטי לעתיד מדינת ישראל. אם חוק המטרו לא יעבור כי חלק מחבריי בקואליציה נכנעים לאופוזיציה על הגב של הציבור, הם יצטרכו לתת דין וחשבון למה הפרויקט הלאומי שיוציא אותנו מהפקק נעצר בגלל פוליטיקה קטנה". בינתיים, האופוזיציה ממשיכה להתעקש שלא להעלות את החוק, השרים מיכאלי וליברמן נלחמים להכניס את המטרו להסכמות.

בתוך כך, גם שר התקשורת יועז הנדל נותר לא מרוצה כאשר הקואליציה הגיעה לסיכום עם האופוזיציה על העלאת חוק אשר יבטל את רפורמת הסלולר במגזר החרדי. השר הנדל תקף את אריה דרעי והקואליציה ומסר: "ההסכמות עם דרעי (שאמור להיות מחוץ לפוליטיקה) על חוק שמונע מהחרדים ניוד מספרים, הן בושה לממשלה שפעלה היטב בכהונתה. בושה לליכוד ולש״ס שפועלים למען המונופול של העסקנים, ונגד הציבור. הסכמות הן לא תירוץ. זו רק קריאה אחת ותהיה לחרדים אפשרות לנייד מספרים בעוד חודש".