הריב שנפתח אתמול בטוויטר בין השר לשעבר איוב קרא לבין העיתונאי חיים לוינסון, המשיך הבוקר (שלישי) בתכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, כאשר השניים הועלו לשיחה על ידי סג"ל. במהלך העימות ביניהם, לווינסון טען כי "קרא מונה לתפקיד שר לא בגלל כישוריו, אלא בגלל החנופה המרהיבה לבנימין ושרה נתניהו". קרא לא נשאר חייב וקרא ללוינסון "גזען. גזען כלפי ישראל השנייה אבל יותר כלפי מאיפה שהגעתי".

ההצהרה של איוב קרא מחוץ ללהב 433. צילום: אבשלום ששוני

כאמור, העימות בין השניים נפתח כבר אתמול, כאשר איוב קרא צייץ "אני מבין שלווינסון מחפש את הקשר שלי לאיינשטיין, אז קבל: "איוב = E כפול לווינסון בריבוע". העיתונאי הגיב בציוץ משלו וכתב "יש טיפש ממנו?".

הבוקר, לוינסון פתח את דבריו וחזר בו מכך שהשווה בין קרא לקופים: "זה היה מיותר. אבל אני לא חוזר בי מהנקודה. אני לא חוזר בי אראל, מזה שאין לך את האומץ האיטלקטואלי, בואו נודה ביושר. איוב קרא מונה להיות שר התקשורת לא בגלל כישוריו, לא בגלל ניסיונו או רוחב השכלתו ולא בגלל שום דבר, אלא רק בגלל דבר אחד - יכולת החנופה המרהיבה שלו לבנימין ושרה נתניהו. אני חוזר בי מההשוואה אבל אפשר לדבר על שר התקשורת, תפקיד מאוד חשוב במדינת ישראל, בגלל כישוריו או בגלל חנופתו לבנימין ושרה".

בנימין ושרה נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין ושרה נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

השר לשעבר הגיב: "צר לי מאוד שביום חתונת בתי עם קצין בכיר מיחידה מיוחדת, אני צריך להשיב לחיים לוינסון, שההתקפות שלו עליי לא מיום שבו מוניתי לשר התקשורת אלא מהיום שבו נבחרתי לכנסת, הכישורים שלי אדון לוינסון יותר טובים מהמנהיג שלך יאיר לפיד, אני עורך דין במקצועי, אני בעל תואר שני באוניברטיסת תל אביב, קצין בכיר בצה"ל, אח שכול נכה צה"ל. המפקד שלך, המנהיג שלך לפיד עישן מריחואנה, התמסטל עם אלכוהול, אני ישבתי בלבנון, תראה לי עוד שר או ח"כ עם הכישורים הללו".

"הביקורת שלך  זה פשוט גזענות, משהו שאי אפשר להסביר אותו. אתה גזען כלפי ישראל השנייה אבל גזען הרבה יותר כלפי מאיפה שהגעתי. לדודי אמסלם שמונה יש כישורים יותר ממני לתפקיד שר התקשורת? אנחנו באותו מחנה וכנראה שהפינה שלך כלפי אחרים היא פחותה, כי מאיפה שבאתי אף אחד לא בא עד היום. זה לא רק אתה, צריך לי שזה הכיוון שלכם. למה הביקורת עליי? כי אני לא צריך להיות איינשטיין, אלא עם זעתר ולבאנה, וכנראה שזה מה שאתם חושבים עלינו, נגמרו ימי הפנקס האדום, שאנחנו צריכים להתחנף לאשכנזיות שלך. אנו שווים מול שווים פה, ואם יש לך עוד בחור עם הכישורים שלי בשמאל או בימין, בואו נשמע אותך אומר את זה" הוסיף קרא.

לוינסון מצידו ענה בכך ש"בנאום הזה הייתה הרבה דמגוגיה, אבל הציבור ישפוט. הציבור בליכוד שפט אותו החוצה. נקודתי הייתה שאני לא מסכים עם מה שגדי סוקניק אמר אבל שיש אנשים בליכוד שלא מקדמים אותם כי הם מוכשרים בתועלת לציבור אלא כי הם מלקקים לבני הזוג נתניהו".

איוב קרא סיכם: "אני רק יכול לומר לכם שלמדתי בדבר אחד - לסבול מכות. אמשיך להיות מה שאני, אין אחד עם הכישורים שלי, בהחלט צריך לעשות יחסי ציבור גם לקובעי המדיניות. בתקופה שלי עם כל הכבוד, משרד התקשורת תפקד מצוין, הבאתי את ערוץ 20, הבאתי למצב של תחרות בין ערוצים, הבאתי לפתיחת שוק התקשורת. אני מתבייש שככה אתם מתייחסים אליי".