בדרך לצירוף הרמטכ"ל לשעבר לרשימה? במפלגת העבודה מאשרים כי הבוקר (רביעי) התקיימה פגישה של יושבת ראש המפלגה מרב מיכאלי עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט.

הפגישה בין השניים נערכה בהמשך לפנייתו של השר עמר בר לב לאיזנקוט מוקדם יותר השבוע, בה קרא לו להתמודד על מקום ברשימת העבודה לכנסת. במקביל, איזנקוט מחוזר גם על ידי המפלגות יש עתיד וכחול לבן.

בתוך כך, במפלגת העבודה מוסיפים להיערך לבחירות הקרבות ומחר תתקיים ועידה של המפלגה שבה יתבקשו חברי הועידה לאשר נהלים חדשים לקראת הפריימריז לראשות המפלגה. 

עמר בר-לב פונה לאיזנקוט בכנס העבודה

כאמור, השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, השתתף בתחילת השבוע בכינוס של מפלגת העבודה, במהלכו קרא לרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט להצטרף למפלגה. "אני אתמודד לרשימה, אני מאוד מקווה שיגיעו כוחות חדשים. אני אפילו ארשה לעצמי לקרוא מכאן לרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט להצטרף להתמודדות לרשימה של מפלגת העבודה", אמר.

במקביל לפנייתו, הוסיף השר גם מספר תשבוחות כלפי מי שנחשב למועמד בולט להיכנס למערכת הפוליטית בבחירות הקרובות. "איזנקוט היה רמטכ"ל מצוין, ומה שמאפיין אותו זה מבט אסטרטגי לטווח ארוך. זה התחיל מקביעת אסטרטגיה לצה"ל, אמר, ולכן, אדם כמו גדי, שאין לי ספק שמסתכל רחוק ולטווח רחוק - שיגיע למפלגת העבודה. מפלגה שיש זכות קיום עצמאית ברעיון המשותף לכל אחד מחברי הכנסת, ואין לי ספק שדרך זה הוא גם יתרום למפלגה, ויותר מזה, יתרום למדינת ישראל".

לאחרונה, על רקע מערכת הבחירות המסתמנת, שמו של איזנקוט הוזכר בהקשר של מספר מפלגות, ביניהן "יש עתיד" ו"כחול לבן". בדבריו התייחס בר-לב למפלגתו של שר החוץ: "המפלגה של יאיר לפיד מכובדת, אבל היא בסופו של דבר מפלגה שבן אדם אחד קובע את רוב הדברים שם. אני חושב שמי שמחפש מפלגה מבחינת הרעיון של היפרדות מהפלסטינים בנושאים המדיניים, וגם בנושאים החברתיים - ומחפש מפלגה שהיכולת שלו להשפיע עליה היא מאוד מאוד גדולה - אין כמו מפלגת העבודה".