בן אנד ג'ריס ישראל תוכל להמשיך למכור גלידה בכל רחבי ישראל, כולל ביהודה ושומרון, כך על פי ההסדר שנחתם היום (רביעי) בין חברת יוניליוור העולמית והזכיין הישראלי. ההסכם מציין כי המכירות יימשכו ללא הגבלת זמן. 

הבעלים של המפעל בישראל אבי זינגר, יוכל להמשיך לייצר ולמכור את הגלידות תחת המותג האמריקאי ללא הגבלת זמן, ללא מגבלה וללא אפליה, בכל חלקי הארץ. בכך, מבטיח ההסדר את המשך פעילותו של המפעל הישראלי בבאר טוביה ואת הביטחון התעסוקתי של עובדיו. 

בכך מסתיימת המחלוקת בין הצדדים, שנוצרה לפני שנה, בעקבות סירובה של "בן אנד ג'ריס" האמריקנית לחדש את זיכיון המכירה של זינגר אשר אפשר לו לייצר ולמכור גלידת בכל רחבי ישראל. בתנאי הזיכיון החדש המכירות לא כללו את אזור יו"ש, דבר שיצר ביקורת ומחאה בקרב ישראלים רבים שטענו כי מדובר בהחלטה פווליטית שנוצרה בלחץ גורמי BDS וקראו להחרים את מותג הגלידה. 

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, ברכו על ההסכם ומסרו: "ישראל מברכת על הודעת יוניליוור מהיום על כך שחברת בן אנד ג'ריז בישראל תמשיך למכור גלידה, ללא אפליה ומברכת את אבי זינגר, הבעלים של בן אנד ג'ריז בישראל על ההסכם שהושג". 

צרכנים ישראליים מגיבים לסערת "בן אנד ג'ריס". צילום: שי מכלוף, וואלה!

עוד אמרו השרים: "ההחלטה שהתקבלה, לא רק מבטיחה שהמפעל של בן אנד ג'ריז בישראל וצוות העובדים המגוון שלו יהיו מוגנים, אלא גם שהלקוחות של החברה, יהודים ומוסלמים, ישראלים ופלסטינים, לא יהיו מטרה להתקפות קמפיין הדה לגיטימציה נגד ישראל. ישראל מעריכה את ההתנהלות הקונסטרוקטיבית והמכבדת שבה פעלה חברת יוניליוור לפתרון הסוגיה ואת עמדתה החד משמעית נגד אנטישמיות ונגד סדר היום של ארגוני ה-BDS". 

שר החוץ לפיד שוחח בימים האחרונים עם אבי זינגר ועם מנכ"ל יוניליוור אלן ג'ופ. עוד אמר לפיד: "האנטישמים לא ינצחו אותנו. גם לא בגלידה. נלחם בדה לגיטימציה ובתנועת החרם בכל זירה, תודעתית, כלכלית וערכית.  המפעל של בן אנד ג'ריז בישראל הוא מיקרוקוסמוס של כל גווניה של החברה הישראלית".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן עם הבעלים של בן אנד גריס ישראל אבי זינגר (צילום: רועי חדי)
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן עם הבעלים של בן אנד גריס ישראל אבי זינגר (צילום: רועי חדי)


ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסר בתגובה: "אני מודה לחברינו הטובים בכל העולם, שעומדים לצד המוסר והאמת ההיסטורית. יהודה ושומרון מעולם לא היו ואינם גם היום שטח כבוש. לא ניתן לנצח אותנו, ומי שידיר את יהודה ושומרון - יודר. אנחנו נמשיך לפעול בכל הזירות בכדי לעצור את האנטישמיות וה-BDS. אני מודה לחברת בן אנד גריס הישראלית ולמנכ"ל החברה אבי זינגר על מאבקו העיקש למען עמוד השדרה הלאומי, למען תושבי ישראל בכלל ויהודה ושומרון בפרט". 

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, בירך על החלטת חברת יוניליוור העולמית להמשיך למכור גלידת בן אנד ג'ריס ביהודה ושומרון ואמר: "הסיבה שחברת יוניליוור חזרה בה מהחלטתה השערורייתית להחרים את תושבי יו"ש ולא לשווק באזורים אלו את גלידת בן אנד ג'ריס, היא לא מתוך הבנת חוסר המוסריות שבצעד זה, אלא בגלל שמאחורי המתיישבים ביו"ש עומדים תומכים רבים שאומרים לא לחרם".

מאיגוד המזון והתאחדות התעשיינים נמסר: "התאחדות התעשיינים ואיגוד המזון של התאחדות התעשיינים מסרו בעקבות ההסכם של זכיין בן וג׳ריס בישראל אבי זינגר ויונילוור העולמית, כי הם מברכים על תום הסכסוך וההגעה להסכמה. דר רון תומר נשיא התאחדות אמר ״אנו מברכים על כך שהמחלוקת הגיעה לפתרונה. חברת יונילוור העולמית השכילה להוביל להבנה והסכמה, אל אף עמדת מייסדי המותג, בדרך של שיח ולא בדרך של החרמות. דרך החרם אינו מקובל עלינו ולעולם לא תהיה הדרך לפתרון סכסוכים, אלא רק תוביל להסלמתם.  אנו מברכים ומחזקים את ידי אבי זינגר, זכיין 'בן אנד ג'ריס' בישראל, ושמחים כי כעת מוצרי החברה יוכלו להימכר בחופשיות בכל בית בישראל ומודים ליונילבר העולמית והישראלית שבחרו בדרך הנכונה".