ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו) התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס לפיזור הכנסת הצפוי הלילה וכן למחלוקת על תאריך הבחירות, כאשר הסוגיה העיקרית הייתה סביב 'חוק המטרו'.

"הימים האחרונים בכנסת מראים שלצערי האופוזיציה מנהלת את הקואליציה ואנחנו לא ניתן לזה לקרות", אמר ח"כ סובה, "אמרנו 'אם אתם הולכים על ניקוי שולחן ויש חוקים חשובים לכלל אזרחי ישראל, למה אתם מתעקשים להשאיר את חוק המטרו בחוץ?".

"כשאני כחבר כנסת שומע את דעתה של היועמ"שית שמסבירה ברוגע בלי גוון פוליטי, מה המשמעות של העברת החוק הזה בניקוי שולחן, כאשר יש כבר הסכמה על הבחירות אלא מקדמים את החוקים, היא הסבירה מדוע חשוב שהחוק יעבור דווקא עכשיו", הוסיף, "חוק המטרו לא דן במסגרת חוק ההסדרים, העבודה עליו הסתיימה לקראת סוף פברואר, ומה לעשות לא הצלחנו להעביר את זה לפני משום שאיבדנו את הרוב. לא לקחנו סיכון להעלות את זה כי ידענו שבהסתייגויות אנחנו יכולים ליפול".

"אני לא יושב במשא ומתן שם, אני מייצג את ישראל ביתנו, ומה שאנחנו יכולים לעשות אני עושה", ציין ח"כ סובה, "אני שמעתי את חבריי מהליכוד, שאמרו לנו 'אין בעיה, תנו לנו את ה־25 באוקטובר תקבלו את חוק המטרו'. תסגרו ביניכם קודם כל, אם אתם מדברים בצורה כזו אנחנו מבינים שאין התנגדות לחוק הזה. אם אין התנגדות בואו תכניסו את חוק המטרו ויחד נפזר את הכנסת ונלך למועד מוסכם. אנחנו דורשים שהבחירות יהיו ב-1.11 אפילו ב-8.11".

לסיום אמר חבר הכנסת מישראל ביתנו: "יש לנו מה להציג לציבור גם שלנו וגם לציבור הכללי, לכל אזרח במדינת ישראל. יש לנו הישגים מדהימים. מספר הרפורמות שהעברנו בתקציב האחרון, שזה הראשון מזה שלוש שנים, הן יותר גדולות מהרפורמות של נתניהו ב־2003".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM