ח"כ דוד ביטן (הליכוד) התראיין היום (רביעי) אצל ירון וילנסקי בגלצ, וחשף כי פנה לח"כ יולי אדלשטיין בבקשה כי יוותר על התמודדותו בפריימריז הקרובים לראשות המפלגה. "לא יודע מה האסטרטגיה של אדלשטיין, אין לו שום סיכוי, ולכן הצענו לו שירד מהעניין ונלך כולנו מלוכדים לבחירות האלה. הוא עדיין לא הסכים, הוא שוקל", ציין ביטן. 

הוא התייחס גם למהלך שהוא מוביל בכנסת להגדלת מימון המפלגות, זאת בצל הביקורת הציבורית הנוקבת: "כל העלויות עלו אז ברור שצריך תוספת מסויימת, יש עלויות בחירות שהן לגיטימיות. בשיטה בישראל המדינה מממנת את הבחירות - אנחנו לא יכולים לגייס כמעט תרומות".

על "חוק המטרו" שנמצא בלב המחלוקת שבין הקואליציה לאופוזיציה בימים האחרונים, אמר ביטן כי "עם כל הכבוד, זה פרויקט שישראל כ"ץ הריץ. אחרי שנה שלמה שהקואליציה לא עשתה איתו שום דבר - פתאום אנחנו 'אלה שמעכבים'. משרד האוצר לוחץ על העברת החוק כדי להקים את המנהלת, כי הפקידים יקבלו שם תפקידים".

את התנגדות מפלגתו ל"חוק הוויזות", ייחס ביטן לחשש להיקלע למחלוקת עם ארצות הברית: "לא רוצים עכשיו לעורר מחלוקת עם ארה"ב, יש דברים שאנחנו חושבים שלא צריכים להיות בחוק הזה וזו זכותנו המלאה. כל הרשימות מתעקשות להוסיף חוקים כדי שיהיה להן קרדיט לפני הבחירות".

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון הודיע אדלשטיין כי יתמודד בפריימריז הבאים לראשות הליכוד, נגד בנימין נתניהו. בדברי הודעתו ציין שר הבריאות לשעבר כי "החלטתי להתמודד לראשות התנועה. ארבע פעמים לא הצלחנו להרכיב ממשלה. היו כבר סקרים, הבחירה האמיתית של מתפקדי הליכוד היא לא ביני לבין נתניהו. היא ביני לבין לפיד. עם נתניהו לא הצלחנו ארבע פעמים, למה שנצליח בפעם החמישית? גם בסקרים המחמיאים אנחנו לא מגיעים ל 61 מנדטים".