אבירם שאול, אחיו של סמ"ר אורון שאול ז"ל, התייחס היום (רביעי) לפרסום הסרטון של הישאם א-סייד, האזרח הישראלי המוחזק ברצועת עזה על ידי החמאס. בריאיון לבן כספית ואריה אלדד, בתוכניתם ב-103FM, אמר: "היה לי מאוד קשה לראות את זה. לא יודע איך הייתי מגיב אם זה היה אורון". בהמשך, התייחס לפרסומים באשר להחלטה ישראלית כי לא תהיה עסקת שבויים חלקית

בפתח דבריו אמר: "קודם כל אני אגיד שהיה לי מאוד קשה לראות את הסרטון הזה, זה סרטון שהוא מבחינתי מאוד קשה לצפייה. לא יודע איך אני הייתי מגיב לזה אם בצד השני אני הייתי צריך לראות את אורון. היה לנו מאוד קשה ולקח לנו הרבה זמן להגיב לידיעה הזו. אני חושב שאחרי 8 שנים כל דבר שיכול לעזור אנחנו נשמח שזה יעזור. אם מישהו מהגורם הביטחוני אישר כזה דבר ולפי מה שהבנתי אישרו את זה, מניח שיש לזה השלכות, ואני מקווה שזה יכול לעזור".

בתוגבה, נשאל האם הוא מסכים כי אם החמאס ישחרר את האזרחים החיים, ששניהם פגועי נפש, הדבר ישחק לאינטרסים שלו כי בכך תורחק סוגיית החזרת החיילים. "אני מסכים, אני חשוב שזה נכון", השיב, "אני יכול להגיד לך שמשיחות שניהלתי בימים האחרונים אני יודע שגורמים במערכת הביטחונית מתנגדים לעשות עסקה שמפרידה בין אזרחים לחיילים. אני גם חושב שאחרי 8 שנים לא נכון יהיה לעשות דבר כזה. מה גם שזה ייתן אוויר נשימה לחמאס.



עוד אמר שאול: "גם ככה קשה לי להגיד שעברו 8 שנים מאז שאורון נחטף ואני לא רואה סיבה שהעסקה הזאת תהיה נפרדת מהעסקה של אורון והדר. זה באמת ייתן אוויר נשימה לחמאס ואנחנו נצטרך למצוא את עצמנו בעוד תקופה דיי ארוכה בלי שאנחנו רואים חזרה את אורון והדר, זה משהו שאף אחד לא רוצה לראות אני בטוח".

עוד נשאל, האם קיימת במשפחה תקווה לראות נס שבו אורון ישוב בחיים. אבירם השיב על כך ואמר: "זה בחלומות הכי ורודים שלנו. אנחנו מדמיינים כזה דבר אבל אנחנו עדיין לא שם. אנחנו אף פעם לא אומרים ז"ל או מציינים שהוא נהרג כי אנחנו קודם כל מכבדים את אמא, והתחושות האימהיות של אמא שלי הן תחושות של אמא ואני האחרון שימנע ממנה להרגיש ככה ואני יודע למה היא מרגישה ככה. יש עוד כל מיני דברים שניהלנו בתקופה האחרונה עם בג"ץ וגם כל מיני פרוטוקולים שהשחירו שגרמו לנו להיות סקפטיים במה שעלה בגורלו של אורון".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm