זמן קצר לאחר ההודעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט על פרישה מהחיים הפוליטיים ומינויה של איילת שקד ליו"ר מפלגת ימינה, סקר מנדטים חדש על חדשות 12 בחן כיצד הדבר ישפיע על המירוץ לו הבחירות היו נערכות היום. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

על פי תוצאות הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד בראשותו של בנימין נתניהו הייתה זוכה ב-34 מנדטים. אחריה, מפלגתו של יאיר לפיד, יש עתיד, הייתה זוכה ב-20 מנדטים. מפלגת כחול לבן הייתה זוכה בתשעה מנדטים, כך גם מפלגת הציונות הדתית. ש"ס הייתה זוכה ב-8 מנדטים. 

מפלגת יהדות התורה הייתה מקבלת 7 מנדטים על פי הסקר. הרשימה המשותפת הייתה זוכה ב-6 מנדטים. מפלגות העבודה, ישראל ביתנו וימינה (בראשותה של איילת שקד) היו זוכות ב-5 מנדטים, כל אחת.  קרוב לאחוז החסימה, עם ארבעה מנדטים, סוגרות את הרשימה מפלגות רע"ם, מרצ ותקווה חדשה. 



מבחינת מפת הגושים, בלוק נתניהו זוכה ל-58 מנדטים. יחד עם זאת, במידה ושקד לא תשלול ישיבה עם נתניהו, הגוש עולה ל-63 מנדטים ומקבל רוב בכנסת. 



עוד בחן הסקר אילו בני גנץ וגדעון סער ירוצו ברשימה משותפת, כיצד הדבר ישפיע על הבחורים. במצב כזה מפלגת הליכוד זוכה ב-36 מנדטים, מפלגת יש עתיד זוכה ב-21 מנדטים, מפלגת גנץ-סער תזכה ב-15 מנדטים ומפלגת ימינה לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.7% מהקולות.