שר הביטחון לשעבר רא"ל (מיל') משה (בוגי) יעלון שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל בתכניתו ב-103FM על המשבר הפוליטי וההליכה לבחירות בפעם החמישית בתוך שלוש וחצי שנים. בראשית השיחה הוא הביע דאגה מתרחיש בו בנימין נתניהו חוזר לתפקיד ראש הממשלה: "נתניהו תוקף את מערכת המשפט, ומביא את כל סיעת הליכוד לפתח בית המשפט המחוזי. חברי כנסת אומרים שהם יהרסו. מה זה? דמוקרטיה זה רק בחירות? דמוקרטיה זה איזונים ובלמים, זה רשות שופטת".

עוד הוסיף יעלון באותו נושא ש"אני חושב שיש פה מערכת אכיפת חוק קצת מפוחדת בשנים האחרונות. אולי יש גם השפעה פוליטית על מערכות מסוימות כמו מינויים במשטרה שלצערי לא היו ראויים, והביאו, לדעתי, לאסון מירון". 

לשאלה האם ירוץ בבחירות הקרובות, ענה שר הביטחון לשעבר: "אני אחליט מה לעשות, אבל אני לא החשוב פה, ומקווה שהפוליטיקה תסתדר בלעדי". הוא המשיך והודה לראש הממשלה היוצא נפתלי בנט ובירך את מחליפו - יאיר לפיד. "זהו שלב קריטי לדעתי בחיינו כמדינה, ואני מקווה שהבחירות הקרובות, והאחרונות לשנים הקרובות, יוציאו אותנו מהבוץ הזה", אמר.

העברת התפקיד בין רה"מ היוצא נפתלי בנט לנכנס יאיר לפיד (צילום: רועי אברהם, לע"מ)

משעל שאל שוב האם ברצונו של יעלון לחזור לכנסת ולממשלה וזה ענה: "אני אשמח אם הפוליטיקה תסתדר בלעדיי, אבל אני לא יכול להתעלם כמובן מהטרגדיה בה אנו נמצאים, ואני אעשה כמיטב יכולתי בכדי להוציא את המדינה מהבוץ". שר הביטחון לשעבר הוסיף: "אני מכיר את היתרונות ואת החסרונות שלי, ויש דברים שאני לא אעשה בחיים, ולכן זו איזושהי מגבלה בפוליטיקה. אני לא אשקר, אני לא אגנוב, וכן הלאה. אכפת לי מגורלה של המדינה, וכפי שעשיתי בשנים האחרונות, גם בממשלת נתניהו, וגם בהתפטרותי ובהקמת מפלגת כחול לבן, וגם בשנה האחרונה כשהחלטתי לא לרוץ, עשיתי כמיטב יכולתי".

לנושא ממשלת בנט שהתפרקה ולא הצליחה להעביר את חוק הנאשם בכדי למנוע מנתניהו להתמודד בבחירות, השיב יעלון: "נקודת התורפה של ממשלת השינוי הייתה ימינה. אתה לא יכול להיות במציאות הזו עם רגל פה ורגל שם. גם בנט בסוף אמר משהו שהוא יצטרך להסביר - הוא אמר 'אני לא פוסל'. שני דברים שהממשלה הזו הייתה צריכה מיד לעשות היו לחוקק את חוק הנאשם, ולאפשר את הקמת ועדת החקירה לפרשת הצוללות. איילת שקד התנגדה ואם לא מבינים מה האתגר, קשה מאוד להצליח". 

בתוך כך, יעלון נשאל על שיעור התמיכה בנתניהו בקרב הציבור, נתון שמופיע גם בסקרים השונים (בהם סקר מעריב סופהשבוע שפורסם הבוקר), והסביר: "אם אני הייתי מאמין לשקרים שלו הייתי מצביע בשבילו. יש פה מערכת משומנת רעילה שמפיצה שקרים. קח את הנושא הערבי - כל מנהיג ישראלי צריך להבין ויודע שחייבים לשלב את הערבים בחברה הישראלית. אי אפשר להתנהל פה על פי תפיסת בן גביר או על פי תפיסת סמוטריץ' שרוצה שאשתו לא תלד בחדר אחד עם ערביה, או קריאות מוות לערבים. עכשיו, הם רוצים להשתלב, אז איפה תפיסת ז'בוטינסקי לשלב אותם? אז הוא בונה על שיח של שנאה, ומשקר".

יעלון הדגיש ש"את מנסור עבאס נתניהו באמת רצה להכניס איתו לקואליציה בכדי להציל את עצמו מספסל הנאשמים. אז אותו אתה תוקף? ומה קורה לרופא ערבי שמטפל בסגן ניצב ש' מימ"מ שמגיע לרמב"ם מג'נין? הוא מציל את חייו ומצד שני מותקף ושומע 'מוות לערבים'".

בסיום הריאיון הביע שר הביטחון לשעבר תקווה שבנימין נתניהו לא יצליח להקים קואליציה לאחר הבחירות, וציין שישראל הולכת "למערכת בחירות עקובה מדם מבחינה מטפורית, עם שקרים ושיח של שנאה שאתה שומע כבר מפיו של נתניהו".