במפלגת הליכוד תקפו בחריפות הערב (שבת) את דברי רה"מ יאיר לפיד בנאומו, וכן ציינו מספר דברים אשר לטענתם ראש הממשלה 'שכח' להזכיר, או הסתיר בטענה כי הקרדיט על ביצוע פעולות מסוימות בעבר שייכות לרה"מ לשעבר בנימין נתניהו.

"לפיד לא אמר מילה על ההתמודדות של כל אזרחי ישראל בשנה האחרונה - עליית מחירים מטורפת תחת הממשלה בהנהגתו, שהוא לא עשה דבר כדי לעצור אותה", נמסר מהמפלגה, "גם הערב לפיד ניסה להסתיר את העובדה שהממשלה היחידה שהוא יכול להקים היא עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת של אחמד טיבי ואיימן עודה. רק ביום שישי האחרון נחשף שהוא שלח את מנכ״לית משרדו נעמה שולץ למועצת השורא עם צ׳ק פתוח. ממשלה כזו היא סכנה אמיתית לביטחון ישראל".

יאיר לפיד (צילום: צילום מסך)
יאיר לפיד (צילום: צילום מסך)

"לפיד דיבר על ארבעת הסכמי השלום ההיסטוריים שראש הממשלה לשעבר נתניהו הביא, אך שכח לציין שהליכוד הם אלה שהביאו אותם", הוסיפו, "לפיד דיבר על המאבק נגד איראן ושוב שכח לציין שהוא תמך בהסכם הגרעין המסוכן ותקף את ראש הממשלה לשעבר נתניהו שהתייצב נגד הנשיא אובמה נגד ההסכם הזה. בשנה האחרונה איראן דהרה לארסנל של פצצות גרעין ויאיר לפיד שמר על שתיקה רועמת מול איראן. דבר אחרון, לפיד דיבר על אחדות, אך רק לפני ימים אחדים התייחס למצביעי הליכוד כאל 'כוחות האופל' והקים ממשלה עם תומכי טרור ושוללי הציונות".

כאמור, לפיד נשא דברים לראשונה כראש ממשלה, ואמר כי "אנחנו מאמינים שישראל היא מדינה יהודית, אופייה יהודי וזהותה יהודית. אנחנו מאמינים שכל עוד צרכי הביטחון נשמרים ישראל היא מדינה שוחרת שלום, ישראל מושיטה ידה לכל עמי המזרח התיכון, כולל הפלסטינים, ואומרת: הגיע הזמן שתכירו בכך שלעולם לא נזוז מכאן, בואו נלמד לחיות יחד. תפקידנו להמשיך ולחזק את מעמדנו בעולם, לרתום את הקהילה הבינלאומית ללחימה באנטישמיות".