חבר הכנסת גלעד קריב הגיש הערב (ראשון) תלונה במשטרה נגד חבר הכנסת יואב קיש, בעקבות הציוץ שכתב נגד היועצת המשפטית לממשלה. בציוץ, כתב קיש כי "אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל לממשלת מעבר- המשמעות הישירה תהיה דווקא כלפיה ולמעמדה. רק יועמשית "מטעם" תאפשר זאת ולכן במידה ותפעל כך היא תוחלף מיידית שנחזור לשלטון". זאת, לאחר חוות הדעת של משרד הביטחון שהוגשה ליועמ"שית.

כאמור, היועץ המשפטי למערכת הביטחון עורך הדין איתי אופיר העביר ליועמ"שית עו"ד גלי בהרב מיארה, חוות דעת מקצועית בנושא המשך הליך מינוי הרמטכ"ל הבא. לעמדתו, ניתן לאפשר בנסיבות העניין להמשיך בתהליך מינוי הרמטכ"ל גם בתקופת הבחירות. זמן קצר לאחר העברת חוות הדעת, חברי הכנסת של הליכוד הביעו התנגדות לקידום ההליך ואייימו: "במידה ותפעל כך היא תוחלף מיידית שנחזור לשלטון". שר המשפטים גדעון סער הגיב לאיומי הליכוד וצייץ: "גנגסטריזם".

לחוות הדעת המשפטית, צורפו סקירה מבצעית מסווגת של צה"ל אודות אתגרי מערכת הביטחון וסקירה מדינית מסווגת של ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון אודות האתגרים הביטחוניים והמדיניים הניצבים כעת בפני מדינת ישראל. בשבוע שעבר הודיעה היועצת המשפטית לממשלה כי היא ממתינה לחוות הדעת המדוברת על מנת להכריע אם ניתן להתקדם בהליך המינוי.

 ח"כ שלמה קרעי הצטרף לחברו לסיעה: "תאפשר, לא תאפשר, היא תוחלף בכל מקרה. כך גם כל מינויי ממשלת ההונאה. בקרוב בעז"ה".

סגן שר הביטחון אלון שוסטר הגיב לח"כ קיש: "ראשית - האיומים אינם במקומם. שנית - אתה באמת רוצה לפגוע ביציבות הביטחונית ולהפוך את הסוגיה לקרב פוליטי?! זה לא לכבודך ולא לכבודה של מערכת הביטחון".

יושב-ראש הכנסת ח״כ מיקי לוי: ״חמור ביותר שחבר כנסת מאיים בצורה ישירה כזאת על היועצת המשפטית לממשלה. זהו מצב בלתי נסבל שאסור להשלים עימו בדמוקרטיה. אפשר להתווכח ולחלוק על עמדות של הייעוץ המשפטי אבל יש דרך לנהל את הוויכוח וזו לא אחת מהן. 
אני קורא לח״כ קיש לחזור בו מדבריו״.