בחירות 2022המערכת הפוליטית החלה את הכנותיה לקראת הבחירות שיתקיימו ב-1/11. סקר שנערך עבור עיתון "משפחה" חשף כי 66% מהציבור החרדי דורשים מנבחריהם לתמוך בממשלה חלופית אם נתניהו לא ישיג רוב, וסקר נוסף שנערך ברדיו "קול חי", העלה כי 48% ידרשו זאת. על כך, ישי כהן, פרשן ומגיש ב"כיכר השבת" שוחח הערב (ראשון) עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM.

בפתח דבריו, אמר כהן: "זה לא רק סקר של עיתון משפחה, זה כמה סקרים בשבועיים האחרונים. החרדים תומכים, אוהבים ורוצים את נתניהו, אבל אנחנו מקבלים תמונת מצב אחרת בנושא של היום אחרי הבחירות החמישיות. אם והיה ונתניהו והימין לא מצליחים להשיג רוב של 61, מה עושים? האם הולכים שוב לאופוזיציה או מנסים ללחוץ על נתניהו שמועמד אחר מהליכוד יקים ממשלה. או להרכיב ממשלת רוטציה עם גנץ, או לפרוש".

בני גנץ (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בני גנץ (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

כהן הוסיף: "שם אתה כבר תראה בכל הסקרים רוב של למעלה מ-60 אחוזים מהציבור החרדי שאומרים 'אוהבים את נתניהו אבל אם הוא לא משיג את הרוב של ה-61 צריך לעשות חיתוך מצב'. שוב אני מדגיש וצריך לומר ולשים את זה על השולחן - נתניהו גם היום הוא הפוליטיקאי הנערץ ביותר במגזר החרדי. אבל, והאבל הגדול, בשנה האחרונה החרדים ספגו מכות. בן כספית יכול לחשוב בנושא דת ומדינה מה שעשה כהנא זה דברים חיובים, הציבור החרדי רואה את זה בידוק ההפך".

לאחר מכן, התייחס לתקופה של החרדים באופוזיציה: "החרדים ספגו את המכות הרוחניות וגם גזרות כלכליות של ליברמן ואחרים, מהחד פעמי דרך השתייה מתוקה. אבל החרדי הממוצע הוציא הרבה יותר כסף בשנה האחרונה ולכן הם אומרים 'אנחנו סופגים את הגזרות'. איך אמר לי חבר הכנסת יעקב אשר? כשהימין באופוזיציה המכה המרכזית שהליכוד סופג זה שהם לא בשלטון, אנחנו את הילדים שלנו מרעיבים".

לדבריו, "אם זה היה והתקווה היא שהימין יביא 61, אם זה לא יקרא הציבור החרדי יצטרך לשבת ולהגיע להכרעות קשות. לפני כחודש וחצי, חודשיים דיווחנו על כך שביהדות התורה משנים את הגישה לנתניהו באפשרות של יום אחרי הבחירות, הותקפתי שאני ממציא נתונים והנה זה הגיע. אז עכשיו אני מדווח על סקרים לא של כיכר השבת, ואז תוקפים עוד הפעם את מי שמדווח. כנראה שאנחנו בעידן שצריך להסתיר". 

בסיום, התייחס לקשר של החרדים עם חברי הכנסת מתן כהנא ויועז הנדל: "הזכרת את גפני - רק ביום שישי האחרון התקשר ללפיד ובירך אותו, אבל במהלך כל השנה האחרונה הוא מסרב להחליף אפילו שלום שלום עם כהנא, מבחינתם כהנא זה יותר גרוע מלפיד וליברמן ביחד. לכן גם המסרים שמעבירים ללא מעט סיעות מהקואליציה הנוכחית שאומרים 'תדעו, אתם לוקחים את כהנא אליכם? איתנו סיימתם'. החרדים רואים בו כאחת הבעיות הקשות ביותר, הם כועסים עליו לא פחות מאשר על נפתלי בנט".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm