היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, צפויה לאשר את הליך מינוי הרמטכ"ל הבא בידי ממשלת המערב, כך דווח הערב (ראשון) בוואלה! זאת, על בסיס חוות הדעת של מערכת הביטחון שהוגשה לידיה של היועמ"שית. עם זאת, בסביבתה עדיין לא הוחלט סופית בנושא, אך חוות הדעת שהוגשה חיזקה את הסיכויים של שר הביטחון, בני גנץ, למנות מחליף לרמטכ"ל אביב כוכבי.

בתוך כך, לחוות הדעת המשפטית, צורפו סקירה מבצעית מסווגת של צה"ל אודות אתגרי מערכת הביטחון וסקירה מדינית מסווגת של ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון אודות האתגרים הביטחוניים והמדיניים הניצבים כעת בפני מדינת ישראל. בשבוע שעבר הודיעה היועצת המשפטית לממשלה כי היא ממתינה לחוות הדעת המדוברת על מנת להכריע אם ניתן להתקדם בהליך המינוי.

מוקדם יותר, חבר הכנסת יואב קיש עורר סערה לאחר ציוץ שכתב בחשבון הטוויטר שלו ובו כתב: "רק יועמשית "מטעם" תאפשר זאת ולכן במידה ותפעל כך, היא תוחלף כשנחזור לשלטון", זאת לאחר חוות הדעת שהוגשה ליועמ"שית. בעקבות כך, קיש הבהיר את דבריו, וצייץ כי "לא מדובר באיום זו לא דרכי". במקביל, חבר הכנסת גלעד קריב, הגיש נגדו תלונה במשטרה.

היועצת המשפטית לממשלה עו''ד גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
היועצת המשפטית לממשלה עו''ד גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חבר הכנסת קיש הוסיף בחשבונו האישי בטוויטר: "התייחסתי לכך שתפקיד היועמש הוא תפקיד מקצועי. החלטת יועמש על מינוי בכיר לממשלת מעבר מנוגדת להחלטות בג"צ ולמעשה משמעותה החלטה פוליטית". לאחר מכן, הוסיף סרטון ובו רה"מ יאיר לפיד מתקופתו במפלגת כחול לבן, ובו מתייחס לכך שאין מינויים בזמן ממשלת מעבר, וכתב: "אפילו ראש ממשלת המעבר יודע שזה נכון...".

חבר הכנסת קיש הדף את הביקורות נגדו, והבהיר כי "אני שנים בפוליטיקה ובציבוריות הישראלית - לכל ידוע שאינני אדם שמאיים או מדבר בשפה לא נאותה. לצערי, דבריי לא הובנו כהלכה, לא הייתה לי כל כוונה לאיים - לא על היועמשית ולא בכלל. זו לא דרכי ולכן כתבתי מחדש את הדברים פומבית".

"לצד כל אלה, כפי שאף לפיד אמר בעצמו און רקורד באופן מתועד, והפעם הוא צדק לשם שינוי - לא ראוי להעביר מינויים מהסוג הזה בממשלת מעבר ואני אעמוד על כך ואפעל בכל כוחי כדי שלא יבוצעו כאן מחטפים פוליטיים בממשלת מעבר. נא לחזור לפרופורציה", הוסיף.

יו"ר הכנסת, מיקי לוי, תקף את יואב קיש וצייץ: "חמור ביותר שחבר כנסת מאיים בצורה ישירה כזאת על היועצת המשפטית לממשלה. זהו מצב בלתי נסבל שאסור להשלים עימו בדמוקרטיה. אפשר להתווכח ולחלוק על עמדות של הייעוץ המשפטי אבל יש דרך לנהל את הוויכוח וזו לא אחת מהן".