יריית הפתיחה לקמפיין הבחירות הקרובות כבר נשמעה, כאשר נפתלי בנט הודיע על הפסקה מהחיים הפוליטיים ואיילת שקד תפסה פיקוד על מפלגת ימינה, בה נשאר מתן כהנא, לפחות זמנית. הבוקר (שני) נושא הבחירות גרם להחרפת הטונים בין בן כספית וינון מגל ב-103FM, בעקבות דברים שאמר האחרון נגד אנשי ימינה. המילים של ינון גרמו לבן לאיים כי "אף מרואיין לא יעלה עד שאני אקבל את הזמן שלי, אני הולך להפריע עד הסוף". 

תחילת הסערה הגיע כאמור בעקבות דברים שאמר מגל, בתגובה לאמירה של כספית נגד יו"ר ש"ס אריה דרעי. מגל מיקד את דבריו במתן כהנא ואמר כי "מה כל היום אתה עם האילנות יוחסין שלכם? מענין אותנו? זה לא מעניין אותנו תפסיקו. ואו הוא היה בסיירת מטכ"ל לכן אני אצביע לו. למי זה רלוונטי? מה אתם מבלבלים במוח כל היום עם הסיירת מטכ"ל שלכם? אחרי זה הוא היה טייס - אז מה? הוא הלך לממשלה הזו, הוא בגד בערכים שלו, במצביעים שלו, פתאום הוא נהיה רק לא ביבי. גמרנו, כולם ילכו הביתה".

איילת שקד ומתן כהנא (צילום: ללא קרדיט)
איילת שקד ומתן כהנא (צילום: ללא קרדיט)

"בנט הלך הביתה, כהנא ילך הביתה, איילת תלך. כל הימין הערכי, הממלכתי, החתיכי, היפה, המושלם, כל אלו שבגדו בבוחרים שלהם ועשו את הממשלה הזו כולם ילכו הביתה. זה הכול. למה אתם עושים האשטג כשאתם תמכתם באולמרט אחרי שהוא הורשע, אתם עושים על דרעי. זה כמו עם אליעד שרגא שהתנגד למינוי המפכ"ל ועכשיו הוא תומך במינוי הרמטכ"ל. אתם צבועים. זה הכול. נמאס לנו מהצביעות שלכם ואני מבקש מכל ממי ששומע אותנו דיר באלק אם מישהו לא הולך להצביע. כולם יוצאים להצביע. הבנתם את זה? תודה, זה הכול. מספיק. ונחליף את היועמ"שית", הוסיף מגל.

הדברים שאמר מגל הצליחו לעצבן את כספית, שהשיב כי "מה שעצוב זה שפעם זה היה הופך לי את הבטן, הייתי מסתער על ערמת ההבלים שהשמעת". מגל: "שים לב שאתה לא יכול, אתה חייב להתחיל בלהגיד שאמרתי שטויות. מגדיל אותך שאתה מקטין אותי?"

כספית: "שמת לב? צריך כל פעם לקרוע את המסכה של הטינוף מעל הפרצוף שלך? אני רוצה לדבר לא יפה, תגיד שאתה לא מוכן להמשיך ותלך מפה. ככה אני מדבר וככה דיברתי". מגל ניסה להיכנס לדבריו, אך כספית מיד המשיך: "אל תגיד בן, הגיע תורי". כשמגל איים לא לתת לבן לדבר אם ידבר לא יפה, כספית השיב: "אז אין תוכנית. אני לא פורש, הפסקתי לפרוש, לא יעלה פה אף מרואיין עד שאני לא אקבל את הזמן שלי".

לאורכה של השיחה מגל ניסה לגרום לבן לדבר מעט יותר יפה, אך כספית נשאר בשלו: "נאמת נאום של גללי סוסים, אתה לא החנה בבלי שלי. אתה לא יועץ לענייני כלום, אתה תדבר בשם עצמך, אתה מייצג בקושי את עצמך ועוד ארבעה מטורללים".

כספית הודיע כי הוא לא יגיד את הדברים שתכנן לומר, אלא רק להפריע לתכנית עד הסוף. "התרגיל המטונף הזה של בן אדם חסר מצפון שחוזר כל פעם לאותו תרגיל, אני שומע את כל הנאום. על עצמך עשית קריירה על סיירת מטכ"ל. אם זה לא חושב, למה לציין שלפיד היה 'במחנה' כן? מתי תפסיקו לא להבחין בקרנף המטונף שיושב לידכם בסלון?  הנאום שלך היה נאום מחריד, מצחין ולא ראוי לתגובה. בכל השנים שאני יושב פה הייתי מתעצבן".

מגל דווקא ניסה להמשיך לפייס את בן ואמר לו: "תנשום עמוק, תרגע, אוהבים אותך". כספית המשיך: "אל תאהב אותי. אתה לא ראוי למאכל אדם, אתה טרף. לא רוצה לשמוע ממך. אתה איש בזוי, אתה מנסה לקחת את המדינה הזו. אתה בא עם קלשון מלא ארס ומנסה לפרק"

ינון: "אתה תדבר יפה כמו שלמדת לא לעזוב את התוכנית ככה תלמד לדבר יפה, אני אחנך אותך". כספית סיכם: "אני מבקש לא להעלות מרואיינים כי הדבר הזה פה לא מסוגל לחנך כלום".