אחרי שחבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) תקף את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שצפויה לאשר את מינוי מחליפו של הרמטכ"ל אביב כוכבי במהלך ממשלת המעבר, ואיים כי היא תפוטר אם הליכוד יעלה לשלטון, שוחח היום (שני) ראש הממשלה יאיר לפיד עם בהרב-מיארה והדגיש בפניה את הגיבוי המלא שהוא מעניק לה.

לפיד אמר כי הוא סמוך ובטוח שמערכת המשפט תמשיך בעשייה המקצועית, העניינית והממלכתית, כפי שנעשתה עד כה. הוא הודה ליועמ"שית על העבודה, וחזר על המחויבות לשמור על מערכת המשפט מפני אלה שרוצים לפגוע בה.

קיש עורר סערה לאחר שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "רק יועמשית 'מטעם' תאפשר זאת ולכן במידה ותפעל כך, היא תוחלף כשנחזור לשלטון", זאת לאחר חוות הדעת שהוגשה ליועמ"שית. בעקבות כך, קיש הבהיר את דבריו, וצייץ כי "לא מדובר באיום, זו לא דרכי". במקביל, חבר הכנסת גלעד קריב, הגיש נגדו תלונה במשטרה.

עוד כתב קיש: "התייחסתי לכך שתפקיד היועמ"ש הוא תפקיד מקצועי. החלטת יועמ"ש על מינוי בכיר לממשלת מעבר מנוגדת להחלטות בג"ץ ולמעשה משמעותה החלטה פוליטית". לאחר מכן, הוא הוסיף סרטון ובו רה"מ יאיר לפיד מתקופתו במפלגת כחול לבן מתייחס לכך שאין מינויים בזמן ממשלת מעבר, וכתב: "אפילו ראש ממשלת המעבר יודע שזה נכון...".

הבוקר התייחס קיש לסערה שיצר בתוכניתם של אראל סג"ל וחיים לוינסון ב-103FM. הוא לא חזר בו מדבריו, אך הבהיר: "אם זה נשמע כמו איום - לא זו הייתה כוונתי. זה לא הסגנון שלי ולא לזה התכוונתי".

ח''כ יואב קיש (צילום: יונתן זינדל)
ח''כ יואב קיש (צילום: יונתן זינדל)

קיש ציין גם כי הוא עדיין מאמין שלממשלה יש את הסמכות להחליף יועץ משפטי: "אם היא מחליטה לעשות כך. הדבר השני, אחרי שהחלטות בג"ץ והתנהלות ארוכת שנים שממשלות מעבר לא מבצעות שינויים כאלו, זה שעכשיו בממשלת שמאל מאפשרים את זה אני טוען שזו החלטה פוליטית. על הדבר הזה אני בהחלט חושב שנכון לעשות דיון. המהות היא קודם כל לדבר האם מותר ברמה העקרונית מקצועית לעשות את הדבר הזה", אמר.

"התכוונתי לומר שאם היועצת לוקחת החלטה לאפשר את הדבר הזה לתפיסתי זה לא החלטה מקצועית זו החלטה פוליטית וזו טעות קשה שלה. הטעות שלי שהוספתי את המשפט הנוסף, יצא הרבה בלאגן. תאמין לי שכשצייצתי לא חשבתי שזה יעשה את זה ושאני אעלה לכותרות, לא זו המטרה שלי. המטרה שלי פשוטה ואני עומד מאחוריה - ההחלטה הזו לא צריכה להיות לאשר, היא צריכה להיות החלטה מקצועית שאומרת 'תחכו'. הדבר השני, ממשלה, ואני עומד מאחורי זה בכול הכוח, יש לה סמכות מלאה להחליף יועץ משפטי אם היא מחליטה ככה", הוסיף חבר הכנסת.