סגן שרת הכלכלה יאיר גולן צפוי להתמודד על ראשות מפלגת מרצ מול היו"ר המכהן ניצן הורוביץ. מלשכתו נמסר כי הוא צפוי להודיע על כך בימים הקרובים. בקרוב יתקיימו במפלגה פריימריז לבחירות יושב הראש של המפלגה. לאחר ההחלטה על פיזור הכנסת וההליכה לבחירות, סקרים רבים מנבאים למפלגת מרצ פחות מארבעה מנדטים, מה שאומר שהיא לא תעבור את אחוז החסימה.

בראיון מהשבוע שעבר לרדיו צפון, שיתף גולן בהרהוריו להתמודד על ראשות המפלגה: "ההחלטה היא אישית ומשפחתית, זה מחוייבות קשה ותהליך לא פשוט, אני צריך לקבל החלטה כבדה מאוד, יש השלכות אישיות, אני בהחלט מהרהר בעניין. אני צריך לקבל החלטה בימים או בשבועות הקרובים, אני לא פוסל את זה, אני מאמין במנהיגות שלי וביכולת שלי לפנות אל העם ולקבל את אמונו זו החלטה כבדת משקל", על הקריאה לזהבה גלאון לחזור למפלגה אמר: "מרצ היא מפלגה דמוקרטית כל מי שירצה להתמודד יציע את עצמו ויתמדוד, זהבה אישה רבת זכויות, אין לי רק לומר שהיא גם חברה אישית, אני לא יודע מה היא תחליט".

בעברו, כיהן גולן כסגן שר הרמטכ"ל והודיע על הצטרפותו לשורותיה של מפלגת מרצ בדצמבר 2020, באומרו: "מרצ בהנהגת ניצן הורוביץ היא המפלגה היחידה שלא שיקרה ולא בגדה בבוחריה לאורך כל שנות קיומה. היא מפלגה שנותרה לאורך כל הדרך נאמנה לערכי היסוד שלה: חתירה לשלום, שוויון, צדק חברתי, שותפות יהודית-ערבית, חופש דת וחופש מדת".