בחירות 2022: המכון הישראלי לדמוקרטיה פרסם הבוקר (רביעי) את מדד הקול הישראלי וממנו עולה כי קרוב ל-60% מהציבור סבור שאף אחד מהגושים לא יצליח להרכיב ממשלה יציבה לאחר הבחירות. כמו כן, מעל למחצית המשיבים סבורים כי לגוש הימין סיכוי גבוה יותר להקים ממשלה, לעומת 9% בלבד המאמינים כי לגוש המרכז-שמאל סיכוי גבוה יותר.

מדד הקול הישראלי של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה, מצא כי 62.5% חושבים שיצביעו עבור אותה מפלגה שהצביעו עבורה בבחירות הקודמות. בראש, עומדים מצביעי המפלגות החרדיות, כאשר 94% ממצביעי יהדות התורה ימשיכו להצביע לה גם בבחירות הקרובות, ובקרב מצביעי ש"ס, המספר עומד על 91%. בתחתית, נמצאים מצביעי ימינה עם 32.5%.

בהשוואה למדידה שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה בחודש מאי האחרון, מציג תנודתיות בקרב מצביעי תקווה חדשה, שעלו ב-23% החודש בביטחון המצביעים שיצביעו שוב לאותה מפלגה. שיעור עלייה זהה נרשם גם בקרב מצביעי ישראל ביתנו. את הירידה הגדולה ביותר בקרב ביטחון המצביעים, ספגה החודש סיעת רע"מ שירדה מ-77% ל-54% בלבד.

כמו כן, עוד עלה כי 58% מהמרואיינים סבורים כי הסיכוי להרכיב ממשלה יציבה לאחר הבחירות הקרובות נמוך. רק שליש השיבו כי יש סיכוי גבוה שיישבר התיקו בין הגושים ותוקם ממשלה יציבה בכנסת. בתוך כך, הפילוח בין מצביעי האופוזיציה לקואליציה מראה כי בעוד ש-72% ממצביעי הקואליציה סבורים כי הסיכוי להקים ממשלה יציבה נמוך, בקרב מצביעי האופוזיציה המספר עומד על 40%, כש-50% חושבים שיהיה ניתן להקים ממשלה יציבה.