להערכת גורמים דיפלומטיים, בצד הבעת הידידות האישית והנאמנות המדינית - הביך נשיא צרפת עמנואל מקרון בפגישה את אורחו, ראש הממשלה הטרי יאיר לפיד, כשהכריז כי הוא רואה בו את "הדמות ההיסטורית" שיכולה לחזור לתהליך השלום ולהגיע להסכם עם הפלסטינים, וזאת לנוכח דברים שאמר לו בעבר.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מקרון אמר שגם אם הוא מודע לקשיים הפוליטיים של ממשלת ישראל, אין אלטרנטיבה למו"מ פוליטי. לפיד חזר במהלך השיחה על כך שלנוכח המצב הפוליטי, ולנוכח הרכב הממשלה שלא השתנה, מעטים הסיכויים שניתן יהיה להגיע לפריצת דרך בנושא. אך מקורות צרפתיים אמרו כי מקרון ביקש לאותת בדבריו, שאין בכוונת צרפת לוותר על פעילותה וניסיונותיה ליזום מו"מ כזה בעזרת מדינות אירופיות וערביות. 

מקרון ביקש מכל הצדדים, כולל ישראל, להימנע מכל פעולה שתפגע במו"מ על הגבול הימי בין לבנון לישראל, והביע תמיכה בהסכם על ניצול מקורות האנרגיה שם. הוא הסכים לכך שהאינטרסים הישראליים יובאו בחשבון לגבי כל מו"מ על ייצוב לבנון ושיקומה. בין השניים שררה הסכמה בעניין תפקידו ההרסני של חיזבאללה בלבנון. עם זאת, הוא אמר שצרפת ממשיכה להפריד בין הייצוג המדיני של הארגון לבין הארגון הצבאי המוגדר כטרוריסטי.

בפגישה נדונה הרחבת הקשרים בין המדינות, במיוחד בתחום הטכנולוגיה הצבאית, שתעלה במסגרת ההתייעצויות האסטרטגיות הקבועות. הדבר עולה בקנה אחד עם שאיפתו של מקרון להקמת צבא אירופי, שבו יהיה לצרפת תפקיד מוביל בתור המעצמה הצבאית המרכזית באיחוד האירופי, ולשדרוג מעמדה במסגרת נאט"ו.

ביקור לפיד שימש הזדמנות ל"חימום" היחסים הפורמליים בין שתי המדינות, שהצטננו בשנתיים וחצי האחרונות. במשך שנתיים לא היה שגריר ישראלי בפריז, והשגרירה החדשה שמונתה - יעל גרמן, לא הצליחה להיפגש עם שר החוץ היוצא ז'אן איב לה דריאן, אלא עם יועץ הנשיא בלבד. שרת החוץ החדשה קתרין קולונה, שהפגינה במהלך הקריירה שלה ידידות רבה עם ישראל, קיימה עם מינויה שיחות היכרות עם שר החוץ של הרשות הפלסטינית ושרים ערבים אחרים, לפני ששוחחה עם לפיד.