איגוד המסעדות האסיתיות והאתניות פתח במחאה נגד ראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד. במסגרת המחאה, שמתנהלת תחת הכותרת "אין כניסה ללפיד", מבקשים בעלי המסעדות מהשר לפתור את בעיית השפים הזרים שתקועים בחו"ל ולא יכולים להגיע לארץ בגלל עיצומי עובדי משרד החוץ . אודי רומנובסקי, הבעלים של שלוש מסעדות אסייתיות בארץ, הציג בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ברדיו 103FM, את המאבק על פרנסתו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"זה לא עניין פוליטי", אמר רומנובסקי, "אנו לא כועסים ספציפית על לפיד, אנחנו פשוט רוצים להפעיל את העסקים שלנו כבר מעל שבעה חודשים, אבל יש שביתה של עובדי משרד החוץ". הוא הוסיף: "אנו מרגישים כרגע בני ערובה - הוצאתי באמת הרבה מאוד כסף כדי להביא את העובדים האלה לארץ".

בהמשך שיתף בעל המסעדות בכאבו: "לפני שנה פתחתי מסעדה בפתח תקווה וחסרים לי שני עובדים שקיבלתי אישורים עליהם, אבל לא יכול להכניס אותם. לכן, אני לא יכול לפתוח עוד עמדות ולקבל את הקהל. זו מסעדה כשרה עם 144 מקומות ואוכל איכותי, אבל אני לא יכול להפעיל אותה כמו שצריך. השקענו מיליונים, ופשוט עומדים ומחכים - במשרד החוץ אומרים לנו שהם לא יכולים לעזור לנו".

המסעדנים נגד לפיד. (צילום: איגוד המסעדות האסייתיות והאתניות)
המסעדנים נגד לפיד. (צילום: איגוד המסעדות האסייתיות והאתניות)

על תהליך העסקת העובדים הזרים והבאתם לארץ הסביר כי זהו פרויקט ארוך זמן הכולל מומחים שטסים למדינות אסיה ומראיינים את העובדים, בודקים אותם ומוציאים להם אישורים. עוד ציין: "בזכותם המסעדות שלנו מצליחות להציע אוכל ברמה גבוהה ובזכותם אנו מצליחים להעסיק לפחות עשרה עובדים ישראלים".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm