ישנה את המפה הפוליטית? חבר הכנסת אלי אבידר התייחס היום (שבת) באירוע 'שבתרבות' ברחובות להקמת מפלגה חדשה בראשותו שתרוץ בבחירות הבאות לכנסת, וטען כי מפלגתו תוכל לעבור לבדה את אחוז החסימה. אולם, הוא טרם הכריז על שמה או על חברים נוספים שיהיו ברשימתו לכנסת.

"אני לא אתן שמות כי זה עדיין מוקדם, ולא צריך, יש עוד הרבה זמן עד סגירת הרשימות, אבל אני כן יכול להגיד שהאופי של המפלגה הזו הוא של אנשים נחושים, אנשים שיש להם דנ"א של מחאה", אמר חבר הכנסת, "בשנה האחרונה היו הרבה דברים טובים בממשלה, אבל דבר אחד לא השתנה: כל פעם נשאר לנו אותו סיפור של כן-ביבי לא-ביבי, זה מה שיהיה בבחירות הקרובות, ולכן המפלגה שלי צריכה לקום כי צריך מפלגה עם ערכים שתשנה את המציאות. אחרת נגיע לעוד סבב בחירות". 

ח"כ אלי אבידר באירוע 'שבתרבות' ברחובות

עוד טען ח"כ אבידר כי ״בבחירות האחרונות הציבור הדמוקרטי-ליברלי הצביע לקטסטרופות פוליטיות, לאנשים שלא עשו כלום, לכאלה שעברו צד והלכו עם נתניהו. הציבור שלנו לקח תרופות נגד בחילות, הצביעו והעביר אותם את אחוז החסימה. חלק גדול מהציבור הזה מאוכזב ולא יצביע לאותן מפלגות פעם נוספת. הציבור הזה מכיר אותי ואת החברים שלי, הוא יודע מה עשינו, למה אנחנו מחויבים ומה נעשה אם תוצאת הבחירות לגוש לא תהיה טובה. הם יצביעו לנו ויעבירו אותנו את אחוז החסימה". 

כמו כן, הוסיף כי ״בקואליציה הזאת הייתי איש המחאה היחיד וזה לא עבד. כל המפלגות בגוש לא היו מחויבות להבטחות שהן נתנו לציבור, לשקיפות בתהליכים, לשקם את מעמד האזרח במדינה, להעביר את חוק נאשם בפלילים, חוק הגבלת קדנציות ואת ועדת החקירה על הצוללות. מפלגה עם ה'די-אן-איי' שלנו תבטיח שהערכים שלנו יעברו״.

לאחרונה, פורסם כי ח"כ אבידר נמצא בשלבים האחרונים של הקמת מפלגה בראשותו, ואף היה ניסיון לגייס את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק למפלגה - ניסיון שטרם ברור אם צלח.