נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צפוי לנחות בישראל ביום רביעי הקרוב, לביקורו הראשון במדינה במסגרת תפקידו, ובנתב"ג צפויים שינויים משמעותיים שעשויים להשפיע על הטסים. בתוך כך, גיל השכל, ראש הטקס המבשר את הגעתו של ביידן לארץ במשרד החוץ, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר על ההיערכות לביקור.

"זה בין הביקורים המורכבים. כללי הטקס מוכתבים על ידי הפרוטוקול הישראלי, האמריקאים מעבירים לנו את רצונותיהם ורצון הנשיא, אנו משיבים ברצונותינו", אמר. בהמשך, הדגיש: "אנחנו בשיתוף פעולה מלא עם הפרוטוקול האמריקאי. אנו עובדים עם לשכת ראש הממשלה על התוכנית".

עוד הסביר כי כללי הטקס מוכתבים על ידי הפרוטוקול הישראלי: "אנחנו בסופו של דבר מגיעים לכדי תוכנית מתואמת על ידי שני הצדדים. מגיעים לרזולוציה הכי דקה שאתה יכול לחשוב עליה כי אנחנו לא רוצים להשאיר שום מרחב לספונטניות".  

כשנשאל כמה זמן כבר נערכים במשרד החוץ לביקור, השיב: "אנחנו יודעים על הביקור משהו כמו חודשיים. היה מועד קודם, לקראת סוף יוני, שנדחה. אז בעצם אנחנו כבר פעמיים עובדים על הביקור הזה בחודש האחרון". 

על השאלה בדבר היערכותו של ראש הממשלה יאיר לפיד לביקור, השיב: "חוויתי אותו באופן אישי כשר חוץ מוצלח מאוד, הוא לא צריך הנחיה ואיך ללכת ומה לומר ומה לא לומר, אבל בהחלט אנחנו עובדים עם לשכת רה"מ על התוכנית ועל רצונותיו של רה"מ כמארח, על מה יהיה ומה לא יהיה. זה השתנה במעט בחילופי ראשי הממשלה, מה שהפך את הביקור הזה לקצת יותר מורכב, אבל לא השתנה בצורה דרמטית". 

השינויים הצפויים בנתב"ג

כאמור, מטוסו של ביידן צפוי לנחות ביום רביעי הקרוב בשעות אחר הצהריים בנמל התעופה בן גוריון. במסגרת ההערכות והפעילות התעופתית - כל הטיסות הבינלאומיות היוצאות מטרמינל 1 תועתקנה לטרמינל 3. 

במקביל, ברשות שדות התעופה המליצו לנוסעים להגיע לנמל התעופה בן גוריון באמצעות רכבת ישראל החל מהשעה 13:00 בצהריים, כאשר החל מיום שלישי ועד יום שישי אחר הצהריים עם עזיבת פמליית הנשיא הנוסעים הנוחתים בטיסות הפנים ארצי יצאו גם הם מטרמינל 3. כמו כן, הפעילות הבינלאומית של טיסות החסך תוחזר לטרמינל 1 החל מיום ראשון ה-17 ביולי בשעה 01:00 לפנות בבוקר.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM