שרת הפנים ויו"ר ימינה איילת שקד כתבה ביום שישי בערב פוסט בפייסבוק שלה, והבהירה כי חרף חוסר הוודאות באשר לגורל המפלגה על רקע פרישת בנט וסקר המנדטים האחרון, שניבא כי ימינה לא תעבור את אחוז החסימה, היא מתכוונת "לרוץ עד הסוף". מנכ"לית ימינה לשעבר, סטלה ויינשטיין, שוחחה על כך עם ינון מגל ובן כספית ב-103fm והתייחסה לעתיד המפלגה נוכח הסקרים הלא מחמיאים, כמו גם לסערת מירי רגב

"הפוליטיקה שלנו הפכה להיות תוכנית ריאליטי", אמרה ויינשטיין. "הפחד הכי גדול של מירי רגב זה שאיילת שקד תחזור לליכוד. מהצד האחר, יש באמת את העניין, האם למנות את הרמטכ"ל או לא". עוד הוסיפה: "בעיניי, אגב, כל הדבר הזה של מינוי בכירים, במיוחד במערכת הצבאית, צריך להיות מבודד לחלוטין מהמערכת הפוליטית. לא יכול להיות שניקח נושא כל כך משמעותי כמו מינוי רמטכ"ל וניצוק לתוכו פוליטיקה. לדעתי, אפילו אין ויכוח על מי יהיה רמטכ"ל, זה רק עניין המועד".

שקד הציעה לך להיות ברשימה?

"לא הגענו לשיח הזה", ענתה ויינשטיין, "אני הודעתי שאני עוזבת את ימינה ולא השארתי את האופציה הזאת כפתוחה. אני מרגישה שלי לא יהיה מקום בתוך הדבר הזה, אבל בוא נראה למי כן יהיה מקום ומה הכיוון שהמפלגה הזאת תלך אליו. כרגע איילת שקד בעצמה לא יודעת את זה, היא גם אומרת את זה. אני בסופו של דבר בן אדם אידאולוגי שרוצה להבין מה הכיוון האידאולוגי של המפלגה". 

כספית הוסיף: "השאלה היא, אם היא תשנה את המדיניות של בנט וכהנא ותגיד, 'אנחנו הולכים עם כולם, כולל ביבי' או שהיא תישאר בפסילת ביבי. כרגע בסקרים של ימינה, רוב התומכים אלה רל"ביסטים (רק לא ביבי) שרוצים להגיד תודה לבנט ולמתן כהנא על השנה שהם נתנו פה". "100% נכון", ענתה המנכ"לית לשעבר, "אני לא בטוחה שהם רוצים להגיד את התודה לה, אז פה יהיה קושי בנושא הזה".

מירי רגב (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
מירי רגב (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"אני חושבת שהיא (שקד) כן הייתה צד מאוד חזק וכמו שרוצים להגיד תודה למתן ולנפתלי בנט, צריך גם להגיד תודה לאיילת שקד, אני חושבת שהציבור לא רואה את זה ככה. אני חושבת ששתי האופציות גרועות מבחינתה והיא צריכה לשבור לכיוון אחר לחלוטין", הסבירה ויינשטיין, "הייתי שוברת לחלוטין למתן מענה למעמד הביניים, במיוחד הגילים הצעירים 40-30, שלא מעניין אותו - לא ביבי ולא יאיר לפיד ולא טיבי. הם לא מצליחים לחיות כאן".

כשנשאלה האם תצביע לשקד אמרה: "אני לא יודעת. היא אישה מדהימה, אישה מוכשרת, הייתה שרה נהדרת, אני חושבת שהיא גדולה מהחיים אבל בוא נראה מי השותפים שלה". מגל אתגר אותה בשאלה: "את מבינה שאם את, שהיית מנכ"לית ימינה עד לפני חצי דקה, אומרת שלא בטוח שתצביעי ימינה, מה זה אומר על המצביעים של המפלגה הזאת?" על כך ויינשטיין הגיבה: "זאת ימינה אחרת. היה לימינה שאני הצטרפתי אליה היה קו מאוד מסוים", וציינה כי הקו המנחה של המפלגה כעת אינו הפרנסה, שהייתה הסיבה שהיא הצטרפה לראשונה". עוד היא הוסיפה: "בעיניי, זו הסיבה שהמצביעים יחסית עזבו אותנו. אני חושבת שהיינו צריכים גם במהלך השנה הזאת לתת יותר דגש לזה, ולא כל פעם ליפול למלכודת המטופשת הזאת בתחרות של מי ימני יותר".

ממשלה שנופלת אחרי שנה, היא לא נכשלה?

על נפתלי בנט אמרה ויינשטיין כי היא לא חושבת שיחזור בבחירות הקרובות. לשאלתו של מגל ענתה: "ממשלה שנופלת אחרי שנה ושמטרתה הייתה לא ללכת לבחירות חמישיות, וכמו שאנחנו רואים, אנחנו הולכים לבחירות חמישיות".

"כן, נכשלנו במשימה העיקרית שלנו. כחלק מהדבר הזה וכמישהי שבאמת דחפה כל הזמן להישארות של הממשלה הזאת, אני מודה ולקחתי גם חלק מהאחריות והתפטרתי. אני לגמרי מסכימה שאולי היה צריך לעשות את הדברים חלקית אחרת. אגב, זה לא אומר שסוג הממשלה הזאת נכשל, זה אומר שהדרך שבחרנו, טעינו פה ושם, אבל אתה יודע מי לא טועה? מי שלא עושה, וזה לא אומר שצריך עכשיו לוותר לחלוטין על האופציה הזאת. אני חושבת שזו עדיין האופציה היחידה שמדינת ישראל צריכה, ממשלה רחבה". 

לסיכום, כספית שאל אותה על עתיד המפלגה: "את מודעת לזה שברגע ששקד לא תזדהה בצורה מובהקת אם היא כן הולכת עם ביבי או לא, היא (המפלגה) תתרוקן?", היא ענתה: "נורא בעיניי. זה פשוט מזעזע. השיח הזה, זה מה שמשמר אותו (את נתניהו) במערכת. זה מאפשר לו לא לענות לשאלה למה הוא נכשל בהמון צעדים אידאולוגיים". בנוסף, ציינה את עמדתו של אביר קארה במפלגה כי שנה שלמה הוא נתן לה את התחושה של "אני רגל פה, רגל שם", ואמרה: "זה מתוך מטרה אחת של 'תחזיקו אותי'". באשר לקארה העבירה ויינשטיין מסר לשקד: "אל תאמיני לו, הכול בסדר. הוא שם בפנים, הוא פשוט רוצה שתחזיקי אותו". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103