יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני הודיע היום (ראשון) על בקשתו לסיים את כהונתו בתפקיד כיו״ר מועצת יש״ע, שלוש שנים אחרי כניסתו לתפקיד. במכתב ששלח אלחייני לראשי המועצות ביהודה ושומרון הוא הסביר כי הסיבה לכך הנה "ההתפתחויות הפוליטיות במדינת ישראל וההליכה למערכת בחירות נוספת", לצד רצונו להמשיך למלא את תפקידו כראש מועצה אזורית בקעת הירדן. 

"לפני כשלוש שנים נבחרתי על ידכם לתפקיד יו"ר מועצת יש"ע", כתב אלחייני במכתב. "עם כניסתי לתפקיד, הצבתי לנגד עיניי את המשך תנופת פיתוח ההתיישבות ביהודה שומרון ובקעת הירדן. ראיתי בתפקיד זה משימה לאומית ראשונה במעלה ועשיתי זאת מתוך אמונה עמוקה
בחשיבות ההתיישבות לעתיד מדינת ישראל".

הוא ציין כי "במהלך שנים אלו יזמנו והובלנו שורה של תכניות שהובילו לפיתוח תשתיות ובנייה, לשמירה על ביטחונם של התושבים, ולהגדלת תקציבי הרשויות. באמצעות פעילות מדינית ופרלמנטרית ובזכות המאבקים הציבוריים שהובלנו, הצלחנו לקדם את האזור ולשמור על חיי תושבנו והאינטרסים החשובים לעתיד כל מדינת ישראל. עשינו זאת במקביל למגפת הקורונה שהתפרצה לחיינו יחד עם מערכות בחירות חוזרות ונשנות".

"אני מסכם את הפרק הזה בתחושת סיפוק עמוקה נוכח הנושאים המשמעותיים שהצלחנו לקדם. כצפוי בארגון בעל פעילות אינטנסיבית חשובה ורחבה, היו בנינו הסכמות ושיתופי פעולה רבים, אך גם חילוקי דעות. בתוך כל זה פעלתי תחת צו מצפוני בלב שלם על מנת לדאוג לעתיד האזור ולשמירה על האינטרסים של יהודה שומרון ובקעת הירדן בתוך מדינת ישראל. אני רואה בכך זכות גדולה", הוסיף אלחייני.

בהמשך הסביר את הסיבה להחלטתו: "בחודשים הקרובים ימלאו שלוש שנים מיום כניסתי לתפקיד. לאור ההתפתחויות הפוליטיות במדינת ישראל וההליכה למערכת בחירות נוספת, אבקש להודיע כי ברצוני לסיים את כהונתי כיו"ר מועצת יש"ע ולהמשיך במלוא הזמן והמרץ למלא את תפקידי כראש מועצה אזורית בקעת הירדן. בישיבת האסיפה הכללית הקרובה אביא לדיון את הליך בחירת היו"ר הבא. בהזדמנות זו אבקש להודות לכם שותפי לדרך, ולצוות הנפלא של מועצת יש"ע על הסיוע היום יומי במילוי תפקיד חשוב זה".

שלמה נאמן, ראש המועצה האזורית גוש עציון, מסר בתגובה להודעתו של אלחייני: "חברי דויד אלחייני הוא קודם כל איש התיישבות, איש החקלאות העברית והכי חשוב איש ארץ ישראל. דוד נתן את הנשמה למען ההתיישבות ביהודה ושומרון, וכראש מועצת יש"ע עשה הכל, בדרכו ובסגנונו למען כולנו. נכון, לעתים היינו בחוסר הסכמה, אך תמיד מדינת ישראל, יהודה ושומרון, בקעת הירדן וטובת המתיישבים היו לנגד עיניו.
תודה דוד ובהצלחה בהמשך הדרך".