המערכת הפוליטית סוערת לקראת הבחירות, כאשר כל המפלגות החלו לפעול בצעדים לקרות מיקסום כוחן בכנסת ה-25. היום (ראשון) פורסם כי שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער מקיימים מגעים מתקדמים לקראת ריצה משותפת, אך כעת נודע כי מרבית הפרטים החשובים טרם נסגרו בין הצדדים. גנץ יכנס את סיעתו הערב, כדי לדון בהסכם. גנץ וסער צפויים לקיים הערב מסיבת עיתונאים, בה על פי ההערכות הם יודיעו על ריצה משותפת בבחירות. 

השאלה הגדולה היא נושא גיוסו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, כאשר נוכחותו ברשימה משפיעה רבות על תמונתה. במידה והרמטכ"ל לשעבר יבחר להצטרף לרשימה המשולבת, הוא ישובץ במקום השני, מיד אחרי בני גנץ. גדעון סער יקבל את המקום השלישי, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה תשובץ במקום הרביעי ואת החמישיה המובילה תנעל שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, אשר תגיע עם סער. בתוך כך, אייזנקוט  יהיה הנואם המרכזי הערב באירוע הגאלה של עמותת אחינועם.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בכחול לבן מודים כי הקו המוביל הוא לשאוף לקבלת ראשות הממשלה בכנסת הבאה, כאשר הטלת הוטו על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו פחות מדוברת. 

בינתיים, יתר המערכת הפוליטית משקיפה מהצד על החיבור המדובר, כאשר את התמונה אופפת לא מעט סקפטיות מצד יתר המפלגות: "הרבה אגו והרבה פקטור אישי. אם אף על פי כן הם יצליחו להשיג הרמוניה ברמה הכי בסיסית, זה יהיה בערך כמו קריעת ים סוף".

מהליכוד נמסר בתגובה לאיחוד בין תקווה חדשה לכחול לבן: "לא מתערבים באיך השמאל מחלק את הקולות שלו".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, אמר כי "האיחוד בין סער לגנץ מלמד על הרצון של סער להתחבר לשמאל. בני גנץ הוכיח שהוא איש שמאל שמעוניין לקדם את אוסלו ב', נפגש עם הטרוריסט אבו מאזן וגורם לו להיות רלוונטי. הבית של בוחרי הימין זה עוצמה יהודית".

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו: "אנחנו בליכוד לא מתערבים באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. המפלגה של גדעון וגנץ רק מחדדת את השאלה בבחירות הקרובות - האם שוב תקום ממשלת שמאל של יאיר לפיד עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת או האם תצביעו לליכוד בהנהגתי ויחד נקים ממשלה לאומית חזקה, יציבה, ממשלה שתחזיר לכל אזרחי ישראל גם את הביטחון וגם את התקווה".