שרת הפנים, איילת שקד, הצהירה אתמול כי היא "תכוונת לרוץ עד הסוף, להוביל מפלגה שתהיה מורכבת מאנשי ימין", זאת חרף התוצאות המטלטלות של סקר "מעריב" שחזו כי מפלגתה לא עוברת את אחוז החסימה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

חבר מפלגתה, סגן השר אביר קארה, שוחח הערב (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לגורל מפלגתם: " ימינה אולי היום קיימת יותר. אנחנו רואים שיש איחוד בין שתי מפלגות אחרות שמפנות מקום לימינה ואני מקווה שתראו ביתר שאת בימים הקרובים גם את החיבורים שימינה עושה קדימה. ימינה היא המפלגה היחידה שהיא גם ימין מדיני, חברתי וכלכלי עם הרבה עשייה בשנה האחרונה. אני חושב שאם נבוא עם העשייה הזאת לציבור, עם אנשי ימין בימין השפוי, בימין שהוא לא משיחי, שהולך אחרי אדם אחד, אז אני חושב שיש לנו הרבה מאוד מקום".

בהמשך, התייחס לעתידו הפוליטי והבהיר: "אני יושב בימינה, אני בימינה בשנה אחת הצלחתי בזכות הפלטפורמה הזו, הפכתי להיות ח"כ עם הכי הרבה הישגים. מדברים על הממשלה הזו שזו ממשלת מעבר, בממשלה הזו העברתי את רשות הרגולציה ועבר הרפורמה במכון התקנים, רשת הביטחון לעצמאים וכמעט כל מה שהבאתי, בזכות ימינה".

כמו כן, אמר ח"כ קארה כי הוא "גוש נתניהו, בעיניי זה לא ימין ובטח לא אמין. מפלגת הליכוד היא הבית של ההסתדרות, מי שרוצה להצביע להסתדרות הוא יכול לשים את הפתק של הליכוד, זה לא הליכוד של אבא שלי, סבא שלי, בגין וז'בוטינסקי, זה ממש לא דומה לימין הליברלי שאני מכיר ולכן אני לא מוכן שישימו אותי בתוך הגוש הזה".

אני חושב שהייתה לנו ממשלה שהיא ממשלה טובה, שעשתה הרבה מאוד דברים לטובת הציבור ואני מופתע כי הייתי משוכנע שלא נצליח לעשות כלום, שזו תהיה ממשלת שיתוק, ובסוף הממשלה הזו הצליחה לקדם את כל מה שהאמנתי. כל המחאה שעשיתי הפכה להיות המדיניות הכלכלית של הממשלה", הוסיף.

לדבריו, "אם מישהו מחפש מהות, עשייה ולא להתעסק בשיח שמשרת רק בן אדם אחד, 'רק ביבי ורק לא ביבי', זה השיח הכי מעייף בישראל, 5 מערכות בחירות בגלל הדבר הזה. שיח מעייף, מסוכן וזה גם פילג את העם בצורה בלתי רגילה. אני חושב שהגיע הזמן שנתניהו ילך הבייתה. לא אמרתי את הדבר הזה עד היום אבל אני לא אוהב את השיח הזה של רק ביבי או לא ביבי, אני רוצה להתעסק בנושאים מהותיים שחשובים לנו ולמדינת ישראל".

על שיריון הנזל והאוזר בימינה, אמר ח"כ קארה כי "יש הרבה שמות טובים שיכולים להגיע לימינה. כל מי שמאמין בכלכלה חופשית, שוק חופשי, שמאמין שאפשר לבנות כאן חברה אחרת, צריך להגיע לימינה. כל מי שמאמין שאפשר לעשות את השינויים האלו לטובת הכלכלה הישראלית, צריך שיהיה כאן שוק חופשי והדרך היחידה היא מפלגה שמאמינה בדברים".

בהמשך, אמר כי ח"כ מתן כהנא ישאר בימינה וכי "גם מתן צריך לשבת ולעשות את הבחירה שלו. אני אמנם מ-2013 מצביע לנפתלי ואיילת, אבל מי שהכניס אותי למפלגה היה כהנא. אני חושב שהוא היה שר דתות מעולה, כל הרפורמות שהוא העביר היו מעולות. ימינה נשארת עם אותם ערכים ולא נראה לי שיש לו מקום אחר ללכת אליו. בסוף כולנו נמצאים בתוך הדבר הזה, אנחנו נסתער קדימה בימים הקרובים, נציג את כל ההישגים שלנו".

בסיום, התייחס לסיעות החרדיות ואמר: "יש דבר אחד שצריך להשתנות, צריך לעשות הרבה רפורמות שעוד לא הצלחנו להגיע אליהם ואני חושב שצריך לרתום את החרדים כשותפים לאירועים האלו ולא אחד נגד השני. יש הרבה מהלכים שצריך לעשות עם החרדים ולצערי הרב אני שומע את השיח של הפסילות שלהם ונראה לי שבמדינת ישראל זה קרע מאוד גדול. חשוב מאוד שנלך לאחדות בעם אחרי הרבה מאוד שנים של קיטוב, הגיע הזמן שיהיה שיח יותר מאחד ומלכד. אני חושב שהם עוד יחזרו בהם בקרוב".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm